Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نشست‌های جداگانه ستاد مدیریت بحران در پی هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی حاره‌ای و  مونسون به جنوب شرق کشور با حضور مسوولان دستگاه‌های عضو این ستاد در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری برگزار شد.

به گفته معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار این نشست به منظور ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد بحران و بررسی کمبودها و مشکلات این مجموعه و همچنین هماهنگی‌های لازم برای آمادگی و اقدام بموقع و سریع جهت مقابله با بحران احتمالی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمدل بامری افزود: در این نشست مقرر شد کارگروه‌های ستاد بحران شهرداری‌های چابهار، پلان و دهیاران در روستاهای مختلف نسبت به بازدید مسیل‌ها، کانال‌ها و  نقاطی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد اقدام کنند.

وی بیان کرد: دفترامور روستایی و شوراها استانداری نیز براساس اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی ومدیریت بحران به دهیاران هشدار داده شده است.

معاون عمرانی فرماندار چابهار گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ١٠ صادر شده اداره کل هواشناسی استان در خصوص‌ ورود سامانه بارشی همراه با رگبار ، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن ناگهانی و مسیل‌ها از روز جمعه تا اواخر وقت یکشنبه در سطح استان و شهرستان ضرورت دارد
عادل عفتی بیان کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی و هشدارهای سازمان‌های مربوطه در زمان فعالیت سامانه بارشی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان از سفرهای غیر ضروری و تردد جاده‌ای با احتیاط کامل رفتار کنند.

معاون عمرانی فرماندار چابهار با اشاره به اینکه کشاورزان هم تمهیدات لازم را در صورت سیلاب رودخانه تدارک ببیند تا از خسارت احتمالی جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: همچنین اعضای ستاد بحران، بخشداران و دهیاران ضمن آمادگی کامل تا سامانه جوی در محل حوزه استحفاظی حضور داشته باشند.

ارتفاع موج در چابهار وکنارک بین سه تا چهار متر متغیر است

رییس اداره هواشناسی چابهار نیز اظهارداشت: طبق هشداریه جوی، احتمال بارش برای امروز و فردا یکشنبه وجود دارد اما شدت و میزان بارش‌ها باتوجه به رگباری بودن آن قابلیت پیش‌بینی دقیق نیست.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: مکان بارش در نقاط مختلف سواحل مکران مشخص نیست و در خصوص سامانه اخیر هم میزان تجمعی بارش پیش‌بینی شده جای نگرانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رخداد بارش‌ها بصورت رگباری و شدید در مدت کوتاه می‌تواند باعث ایجاد سیل شده و خساراتی برجا بگذارد.

صیادان دشتیاری شناورها را در جای امن منتقل کردند

سرپرست فرمانداری دشتیاری نیز به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پی هشدارهای هواشناسی به صیادان، مردم، شوراها و دهیاران منطقه دشتیاری اطلاع رسانی شده و تمامی دستگاه‌های اجرایی آماده باش و از صبح امروز در فرمانداری حضور دارند.

جمشید سارانی افزود: اطلاع رسانی به حوزه بنادر صیادی و آماده باش ادارات شیلات و دهیارهای بریس، پسابندر، گواتر، جامعه صیادی و دریابانی انجام شده و شناورها به مکان‌های امن انتقال داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آماده باش ماشین آلات برای پیشگیری و مقابله با بارندگی وسیع و ادارات برق در خشکی و سواحل برای هر گونه اقدام به موقع انجام شده، خاطرنشان کرد: نمایندگان ادارات جهت کشاورزی، منابع طبیعی، برق، راه، بنیاد مسکن، هلال احمر، شورای شهرستان در فرمانداری استقرار یافتند.

سرپرست فرمانداری دشتیاری به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان اشاره کرد و افزود: از منطقه کلانی‌ها، سندها، دلگان‌ها و سواحل بازدید شده است.

ستاد مدیریت بحران کنارک به حالت آماده باش است

فرماندار کنارک نیز گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

حمیدالدین یوسفی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه قوی بارش در نوار ساحلی، ستاد مدیریت بحران شهرستان برای پیشگیری از وقوع یا امدادرسانی در حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تمام مدیران تا پایان بحران در کنارک حضور داشته باشند و بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی به مردم و جهاد کشاورزی اطلاع رسانی به کشاورزان را در دستور کار خودشان قرار دهند.

فرماندار کنارک با اشاره به اینکه صیادان از رفتن به دریا تا اطلاع بعدی خودداری کنند، ادامه داد: در صورت نیاز و تشخیص شیلات تمامی قایق‌ها در سواحل این شهرستان به جای امان منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی با همکاری شرکت‌های خصوصی مستقر در کنارک نسبت به ارسال دستگاه‌های لجستیک به مناطق موردنیاز اقدام کنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار بارش باران سیستان و بلوچستان دریای عمان چابهار بارش باران ستاد مدیریت بحران اطلاع رسانی آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران نوروزی برای اسکان به اماکن سرپوشیده هدایت می‌شوند

جانشین مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در حال حاضر فضاهای سربسته برای اسکان مسافران آماده است و تمام وسایل گرمایشی و موارد ایمنی در آن‌ها کنترل شده است.

مهدی مطیعی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ستاد هدایت کیمیا واقع در شمال شهر اصفهان، ستاد هدایت سپاهان‌شهر و ستاد هدایت منطقه ۲ مجاور شهرک بختیار دشت، همکارانم آماده خدمت‌رسانی هنگام بارش رحمت الهی هستند.

وی افزود: هنگام بارش باران مسافران به سمت مسافرخانه‌ها، ورزشگاه‌ها و خوابگاه‌ها هدایت می‌شوند تا مشکلی پیش نیاید.

جانشین مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به بارش باران و برودت هوا توصیه می‌کنم مسافران نوروزی برای اسکان به سمت باغ فدک حرکت نکنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضاهای سربسته آماده است و تمام وسایل گرمایشی و موارد ایمنی آن‌ها کنترل شده است و مسافران می‌توانند در آن اماکن که در ورودی‌های شهر، پایانه‌ها و ایستگاه راه‌آهن توسط همکارانم معرفی می‌شود، اسکان پیدا کنند.

کد خبر 739166

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • نیرو‌های امدادی تا پایان هشدار نارنجی در حال آماده باش هستند
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی
  • مسافران نوروزی برای اسکان به اماکن سرپوشیده هدایت می‌شوند
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند