Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر دارایی لبنان در سخنانی از برقراری تماس‌هایی در سطح بین المللی برای بازسازی بندر بیروت خبر داد.

«غازی وزنی» وزیر دارایی لبنان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: لبنان هم اکنون شاهد نوعی فاجعه بشری، اجتماعی و اقتصادی است.

او در ادامه افزود: ما نیازمند کمک‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله غذا، دارو و مواد ساختمانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دارایی لبنان در ادامه تصریح کرد: ما تماس‌هایی را در سطوح بین المللی در خصوص بازسازی بندر بیروت به انجام رسانده ایم.
او همچنین خاطر نشان کرد: ما از فرانسه خواسته ایم اعتباراتی را با هدف حمایت مالی از لبنان و به منظور واردات مواد ضروری اختصاص دهد.

سخنان وزیر دارایی لبنان در حالی بیان شده است که ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده قرار است فردا یکشنبه ظهر به وقت گرینویچ، کنفرانس اهداکنندگان در پی انفجار بیروت در حمایت از لبنان و با همکاری سازمان ملل متحد در پاریس برگزار شود.

سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد در خصوص وقوع بحرانی بشری در لبنان در پی انفجار اخیر هشدار داده اند. این در حالی است که لبنان پیش از این نیز از یک بحران اقتصادی شدید رنج می‌برد.

طبق اعلام «برنامه جهانی غذا» این انفجار مانع ورود امداد‌های غذایی و بشردوستانه به شهر بیروت از طریق بندر می‌شود؛ همچنانکه جلوی ورود کالا‌های اساسی را خواهد گرفت و سبب افزایش سریع قیمت‌ها می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت هم در خصوص تأثیرات این خرابی‌ها که به بخش بهداشتی لبنان وارد شده، هشدار داده؛ بطوری که این مسأله سبب خروج سه بیمارستان در بیروت از سرویس دهی شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان هم امروز از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر بیروت انفجار بیروت وزیر دارایی لبنان وزیر دارایی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه باید با پشتوانه قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، آلفرد کامر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه باید با پشتوانه قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای گروه 7 حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را از زمان شروع جنگ اوکراین در سال 2022 بلوکه یا مسدود کرده‌اند.

از این مبلغ، 196.6 میلیارد یورو (211 میلیارد دلار) در اختیار اتاق تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک است. از سال گذشته میلادی، این وجوه نزدیک به 4.4 میلیارد یورو سود به همراه داشته است.

تردید صندوق بین‌المللی پول درباره مصادره دارایی‌های روسیهفشار آمریکا به دیگر اعضای گروه 7 برای تصاحب دارایی‌های روسیه

کامر روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی با تکرار اظهارات قبلی صندوق بین‌المللی پول در مورد این موضوع گفت: در رابطه با مصادره دارایی‌های روسیه... نظر ما این است که حوزه‌های قضایی و دادگاه‌های مربوطه باید تصمیم گیری کنند.

وی افزود: از طرف ما آنچه مهم است این است که هر اقدامی انجام شود، پیامدهای عملکرد سیستم پولی بین‌المللی در نظر گرفته شود.

کامر سخنان کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول را به یاد آورد که "باید مراقب پیامدهای ناخواسته" چنین اقداماتی بود.

کامر گفت: دوباره، این مسئله یک سیستم چندجانبه مبتنی بر قوانین و یک سیستم پولی و مالی بین‌المللی است که به خوبی کار می‌کند، که همه ما باید به آن احترام بگذاریم، زیرا در دهه‌های گذشته رفاه را به ارمغان آورده است.

صندوق بین‌المللی پول قبلاً هشدار داده بود که برنامه‌های غرب برای توقیف دارایی‌های مسدود شده روسیه می‌تواند تهدیدی برای سیستم پولی جهانی باشد و خطرات غیرقابل پیش‌بینی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • هشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا