Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خانواده شهید مدافع حرم خوزستانی، هزینه برگزاری سومین سالگرد این شهید را به تهیه بسته‌های معیشتی اختصاص داده و این بسته‌ها را بین نیازمندان توزیع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، شهید مدافع‌ حرم سردار جانمحمد علیپور در یکم دی ماه سال 1344 در شهر اندیمشک دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع جنگ تحمیلی در سن 15 سالگی  با عضویت در بسیج و آموزش دوره‌های نظامی به جبهه اعزام شد، این شهیدعالی قدر در عملیات‌های فتح المبین و والفجر مقدماتی به عنوان نیروی خط شکن عملیاتی حضور یافته و پس گذراندن دوره تخصصی تانک به عنوان یکی از موسسین و فرماندهان گردان مکانیزه لشکر 7 ولیعصر در عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5 و نصر 4 حضور  و نقش آفرینی کرد.

وی در عملیات کربلای 5، دچار موج گرفتگی می شودکه ازناحیه سر نیز مورد اصابت ترکش قرار میگیرد و در عملیات والفجر 10 شیمیایی می شود.

شهیدعلی پور پس از پایان جنگ تحمیلی، به تیپ یکم زرهی حضرت حجت(عج) در اهواز منتقل و در آنجا مشغول به خدمت می‌شود.

وی با آغاز جنگ در سوریه و اعلام موجودیت گروه تروریستی داعش، به عنوان مستشار ارشد نظامی مسئول آموزش زرهی نیروهای موسوم به جبهه مقاومت در سوریه شد و همزمان با آن مراکز تعمیرات زرهی را در آن کشور سازماندهی کرد و بر تمام مناطقی که تجهیزات زرهی (تانک و نفربر) مستقر بود نظارت داشت. شهیدعلی پور در عملیات های مهمی از جمله آزادسازی حلب، نبل و الزهرا و شرق تدمر نقش آفرینی کرد.

سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور، سرانجام در 13 مرداد 96 مصادف با میلاد امام رضا(ع) در حین سرکشی از مقرهای جبهه مقاومت در منطقه عمومی تدمر، مورد شناسایی نیروهای پایگاه نظامی آمریکا قرار می گیرد و پس اسارت به فیض شهادت نائل می‌آید.

فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور

این کافران نبودند که خیمه امام حسین(ع) را به آتش کشیدند، بلکه به ظاهر دین‌دارانی بودند که از دین به غیر از نام هیچ نفهمیده بودند. بارالها مرا از آنانی قرار بده تا دین داریم بر پایه معرفت استوار باشد و با بصیرت در فتنه‌های روزگار که مرد و نامرد از هم جدا می‌شوند در صف حسین دورانم جان ببازم.

حسن گرامی، از دوستان صمیمی و همرزم شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک در این باره می‌گوید: بنده پسرعموی شهید هستم و دو ماهی از شهید بزرگترم. تمام دوران کودکی را با هم گذراندیم و بزرگ شدیم.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید افزود: به هیچ عنوان برای اثبات حرف‌هایش قسم نمی‌خورد، بخاطر ندارم روزی شهید دروغ بگوید، آدم ریا کاری نبود و هرچه در وصف شهید بگویم کم است؛ واقعا شهادت لیاقت ایشان بود.

اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در چالوس + فیلمگام دوم رزمایش کمک مومنانه در اردستان آغاز شدرزمایش کمک مومنانه مازندران روحیه امید به زندگی را در محرومان جامعه تقویت کردپویش کمک مومنانه در استان مرکزی به روایت تصویرملت ایران با کمک مومنانه به آسیب دیدگان کرونا احساس تکلیف کردند

 حسین علیپور فرزند شهید مدافع حرم با اشاره به لغو برگزاری یادواره شهید جانمحمد علیپور اظهار داشت: باتوجه به شیوع گسترش ویروس منحوس کرونا یادواره شهید علیپور در سومین سالگرد شهادت این شهید مدافع حرم برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با عنایت به شرایط اقتصادی که در اثر شیوع این ویروس برای برخی از اقشار جامعه به‌وجود آمده و در لبیک به فرمایش ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای( مدظله العالی) هزینه‌های برگزاری این یادواره به کمک مومنانه اختصاص یافت.

علیپور با اشاره به اینکه این کمک مومنانه در قالب بسته‌های مواد خوراکی تهیه و توزیع شده است گفت: با کمک و همراهی هیئت رزمندگان اسلام اندیمشک بسته‌های کمک مومنانه در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع شده است.

فرزند شهید علیپور با آرزوی سلامتی برای همه هموطنان اظهار داشت: پدر شهیدم همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست و برای آسایش و سلامتی مردم کشور عزیزمان آماده جانفشانی بود، پس در این برهه حساس سلامت مردم را بر برگزاری یادواره ارجح دانستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بی‌گمان روح پدرمان نیز از این اقدام که لبیکی بود به فرمایش حضرت آقا از ما خشنود و راضی باشد.

به گزارش تسنیم، این اقدام خدا پسندانه باعث ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و تلفیق آن با فرهنگ ایثار و شهادت که با همت خانواده شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور با نیت کمک به ایتام و نیازمندان به نیابت شهید مدافع حرم جانمحمد علیپور آغاز شد.

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/341/س

R41468/P/S6,57/CT7 بیشتر بخوانید... گام دوم رزمایش کمک مومنانه در اردستان آغاز شد اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در چالوس + فیلم پویش کمک مومنانه در استان مرکزی به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گام دوم رزمایش کمک مومنانه در اردستان آغاز شد اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در چالوس + فیلم پویش کمک مومنانه در استان مرکزی به روایت تصویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است ۴ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۵ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۶ پیگیری تسنیم| بازدید اعضای کمیسیون عمران از "سیب و سوران"؛ اجرای پروژه راه و آب تسریع می‌شود ۷ حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۸ پیکر نخستین شهید سلامت استان لرستان در بروجرد آرام گرفت+تصاویر مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار تسنیم گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوم رزمایش کمک مومنانه ترین اخبار آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ + تصاویر

مراسم جشن روزه اولی‌های دختر و پسر در شهرستان سیمرغ استان مازندران همزمان با ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد. این مراسم در محل پارک شهر در جوار شهدای خوشنام با حضور مسئولان، جمعی از معلمان، خانواده معظم شهدا و خانواده‌های دانش آموزان به اجرا درآمد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر این مراسم را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - مازندران

بیشتر بخوانید:

جشن میلاد امام حسن (ع) و تقدیر از روزه اولی‌ها ویژه مهاجرین مقیم فشاپویه + فیلم و تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ + تصاویر
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان
  • وداع با پیکر «بهروز واحدی» اولین شهید راه قدس ۱۴۰۳
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • دلجویی از خانواده نخستین شهید گلستانی مدافع وطن در سال ۱۴۰۳ + برنامه تشییع
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه+لینک دانلود