Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا ، "سرهنگ عزیز قلاوند" در مورد میزان آتش سوزی‌های سال جاری در مراتع و جنگل‌های استان خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد آتش سوزی‌ها در مزارع کشاورزی بوده که به جنگل‌ها سرایت کرده است.

وی ادامه داد: خرداد ماه که برداشت‌های محصول تمام و کشت پاییز هم انجام شد، روند کاهشی در آتش سوزی‌ها را شاهد بودیم و دیگر آتش سوزی به ندرت و خیلی کم اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید بگویم در واقع قالب آتش سوزی‌ها از مزارع به سمت مراتع و جنگل‌ها بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان در مورد اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آتس سوزی‌ها، بیان کرد: کار درخشانی که منابع طبیعی خوزستان انجام داد این است که حدود ۵۰ نفر دیده‌بان برای مناطق بحرانی بر اساس پایش‌هایی که صورت گرفته، استخدام کرد.

قلاوند تصریح کرد: حریق‌هایی که در جنگل‌های استان اتفاق افتاد حدود ۷ درصد بوده که حدود ۸۴ درصد از این آتش سوزی‌ها سطحی بوده است و با یک بارش سالیانه پوشش گیاهی آن مناطق بر می‌گردد، اما در رابطه با آتش سوزی‌هایی که دلیل آن خطای انسانی بوده سی نفر را شناسایی و به دادگاه معرفی کردیم و بیشتر این افراد عامل آتش سوزی در مزارعی بودند که به مراتع و جنگل‌ها رسیده است. در کل برای حدود هزار و ۲۱۵ هکتار زمین، تشکیل پرونده قضایی دادیم.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین آتش سوزی‌هایی که دلیل آن خطای انسانی بوده به صورت عمد نبوده است و غالب آنها سهوی بوده است، اما امسال در این زمینه نسبت به پارسال حدود ۹ الی ۱۰ درصد کاهش داشتیم اما اگر بخواهیم با سال‌های ۹۶ یا ۹۵ مقایسه کنیم آتش سوزی بیشتر بوده است و برای بازسازی و جبران خسارت فضاهایی که سوخته، محیط زیست برنامه‌هایی را دارد که توسط رئیس سازمان ‌جنگل‌ها برای بحث احیا و جبران خسارت‌ها برنامه‌های مدونی ابلاغ شده که امسال به صورت جدی اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با امکانات موجود در آتش‌سوزی‌ها گفت: امسال در دو مرحله به ما تجهیزات دادند و حتی برنامه‌ای که برای پیشگیری از آتش سوزی داشتیم هم به درستی اجرا شد و ما در موضوع بالگرد سال‌ها مشکل داشتیم که امسال این مشکل هم برطرف شد.

قلاوند درباره میزان تلفات حیوانات در آتش سوزی ها افزود: در بیشتر آتش سوزی‌ها که اتفاق افتاد من به صورت میدانی حضور داشتم و خوشبختانه اصلاً موردی ندیدم و نه گزارشی رسید که حیوان و یا جانوری در این آتش سوزی‌ها آسیب دیده باشد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا استخدام اخبار حوادث آتش سوزی جنگل منابع طبیعی دادگاه خوزستان عکس فیلم ماه چهره خلیلی تلگرام ویدئو درگذشت دختر مرگ انتشار اخبار گلستان آتش سوزی ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار
  • اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان
  • ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • (ویدئو) نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در «جنگل آسفالت»!
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان