Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@16:42:03 GMT

55 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۱۵۸

55 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 55 درصد مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند.

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند که با احتساب عائله تحت تکفل این خانوارها، بیش از ۵۶ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند افزود: 55 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست تشکیل می‌دهند،  افزود: این نهاد برنامه‌های مختلفی در راستای توانمندی فکری، فرهنگی، اقتصادی خانواده‌ها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه راهبرد اصلی این نهاد براساس منویات مقام معظم رهبری در دو بخش توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت تعریف شده است ، افزود: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای و توانمندسازی فکری خانواده‌های تحت حمایت زمینه توانمندی اقتصادی آنها را از طریق ایجاد بسترهای لازم برای درآمدزایی خانواده‌ها با محوریت اشتغال در یک بازه زمانی مشخص و هدفمند فراهم کنیم.

صفری با اشاره به اینکه 3 هزار و ۶۹۵ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان و اقشار نیازمند با سرمایه گذاری بیش از ۸۷ میلیارد تومانی در سال گذشته ایجاد شده است، افزود: سهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت حمایت در سال جاری ۱۲۷ میلیارد تومان بوده و برنامه‌ریزی شده است با استفاده از این منابع 3 هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف این نهاد در استان زنجان ایجاد شود.

وی به اقدامات دیگر کمیته امداد در بخش اشتغال به ویژه بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولیدی مجریان طرح اشتغال نیز اشاره کرد و افزود: با همین رویکرد سامانه فروش محصولات تولیدی مجریان طرح‌های اشتغال در بستر الکترونیک در قالب سایت ekala.ir نیز راه‌اندازی شده و از همین طریق زمینه فروش محصولات تولیدی و درآمدزایی بیشتر برای طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین از راه‌اندازی سامانه خیر و احسان (سخا) در کمیته امداد خبر داد و افزود: این سامانه برای ثبت اطلاعات نیازمندان و همچنین ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار و خیرین، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی، هم‌زمان ارتباط مؤثری را با همه خیران و خیریه‌ها به‌ویژه مراکز نیکوکاری برقرار می‌کند.

وی گفت: در این مراکز از موازی‌کاری در کمک‌ها به افراد جلوگیری کرده و عدالت در توزیع کمک‌های مردمی را به دنبال دارد و خیران می‌توانند با ورود به این سامانه به آدرس Esakha.ir و با کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام خیرین و تکمیل اطلاعات خواسته‌ شده می‌توانند عضو این سامانه شوند.

صفری به کمک‌های مومنانه مردم نیک اندیش استان در مرحله اول رزمایش ایران همدل اشاره کرد و افزود: طبخ و توزیع بیش از ۱۱۳ هزار پرس غذای گرم توسط  ۱۸ آشپزخانه اطعام مهدوی و طرح هم‌سفره  و توزیع ۳۲ هزار بسته سبد معیشتی و غذایی به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از  فعالیت‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان بود امیدواریم در مرحله دوم این رزمایش نیز مشارکت خیران و نیکوکاران در کمک به همنوعان و نیازمندان پررنگ‌تر از مرحله اول باشد.

وی یکی دیگر از اقلام مهم خدمتی این نهاد در حوزه توانمندسازی را خدمات مسکن عنوان و از ارائه 2 هزار و ۲۳۴ خدمت در بخش مسکن مددجویان تحت حمایت در سال گذشته اعلام کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۱۵ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان به‌ منظور ارائه خدمات مسکن در قالب ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بهسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان  در سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: این نهاد برنامه‌هایی را برای ارتقای وضعیت اشتغال، مسکن، آموزش، بهداشت و درمان، بیمه اجتماعی و درمانی، کمک هزینه ازدواج، در حال اجرا و برنامه‌ریزی دارد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان زن کمیته امداد اشتغال مدیرکل کمیته امداد تحت حمایت کمیته امداد استان مدیرکل کمیته امداد استان کمیته امداد استان زنجان خانواده های تحت حمایت خانواده ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آیین واگذاری ۳۳ هزار و۸۶۳ واحد مسکونی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: امروز بیش از ۳۳ هزار منزل تقدیم مددجویان می‌شود و این لحظه خوب و دلنشینی است. خانه و مسکن یکی از دغدغه‌های افراد فاقد مسکن است که مددجویان کمیته امداد نیز در این زمینه صاحب حق هستند.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که مسکن در سبد خانواده دارد بالاترین هزینه است و تلاشی که توسط همه دستگاه‌ها برای خانه دار شدن مردم صورت میگیرد قابل تقدیر است و بدانند اجر بزرگ و پاداش عظیم نزد پروردگار دارند.

رئیسی در این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات دولت برای رفع نیاز مسکن متقاضیان مددجو در سراسر کشور، تحقق وعده دولت مردمی در این زمینه و قدردانی از تلاش‌های همه بخش‌ها و نهاد‌ها مشارکت کننده در این طرح بزرگ گفت: رشد ۴۴ درصدی ساخت مسکن برای مددجویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از جمله خبر‌های خوب و امیدآفرین است و باید از تلاش‌های همه مدیران استانی و نهاد‌های انقلابی برای تحقق این مهم صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دولت در راستای تحقق این وعده که مددجوی فاقد مسکن در کمیته امداد امام خمینی (ره) نداشته باشیم، ساخت مسکن برای مددجویان را ۴۴ درصد افزایش داد و لذا دولت صادق‌الوعد است، بر ضرورت تلاش مضاعف مسئولان مربوطه برای تسریع در تکمیل سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • بیش از ۸۰ درصد مددجویان روستاهای استان گلستان مالک مسکن هستند
  • رئیسی: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی کمیته امداد منطقه یک یاسوج به مددجویان
  • مستمری مددجویان کردستانی ۳۰ درصد افزایش یافت