Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- قطعی آب در فصل تابستان یکی از معضلات اصلی بسیاری از نقاط کشور است که گاهی عدم رفع و تداوم آن زندگی را با مشکل روبرو کرده است؛ منطقه "ماهدشت" استان البرز از جمله این نقاط است که رفع مشکلات آن توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه را می‌طلبد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، قطعی آب در فصل تابستان یکی از معضلات اصلی بسیاری از نقاط کشور است که برای هر یک، دلیلی عنوان می‌شود و هر ساله علیرغم آگاهی از دلیل آن مجدد شاهد تکرار آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل در زیر ساخت‌ها یکی از مشکلاتی است که در فصول مختلف موجب مشکلات مختلفی در برخی نقاط شده و مردم را با مشکل روبرو می‌کند. فرسوده بودن شبکه آب رسانی و وجود انشعابات غیر مجاز نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که گاهی آبرسانی را با افت فشار و یا در مناطقی با مشکل روبرو می‌کند.

مشکلات، منطقه ماهدشت را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کرد

الهام بشیری از شهروندان ماهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، درباره مشکلات آب در منطقه مهران شهر ماهدشت اظهارداشت: مشکلات، ماهدشت را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه مردم از وعده‌های بی‌عمل خسته شده اند، افزود: مشکلات آب در این منطقه بیداد می‌کند و هریک از مدیران دلیلی برای این مشکل عنوان و توپ را در زمین دیگری می‌اندازند.

این شهروند ساکن ماهدشت، بیان کرد: در روزهای گرج تابستانی که گذشت در چندین نوبت این منطقه با قطع آب روبرو بود که نهایتاً دلیل این مشکل قطع برق چاه‌های آب عنوان شد.

بشیری با عنوان اینکه این مشکل از جمله معضلات هرساله این محله است، خاطرنشان کرد: مسئولان درباره مشکلات به وجود آمده با مردم صادق باشند و دلیل مشکل را مستقیم عنوان کنند.

بی آبی در حاشیه شهر یاسوج بیداد می‌کند اظهارات یک بام و دو هوای فرماندار درباره مساله بی آبی روستای رویضات رامشیر «وعده» و «وعید» مسئولان، بی آبی روستاهای دهلران را برطرف نکرد

زیرساخت‌های ضعیف شبکه آبرسانی موجب قطعی آب در برخی مناطق می‌شود

بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، درباره قطع برق چاه‌های آب در منطقه ماهدشت اظهارداشت: درحال حاضر روزهای گرم تابستان درحال سپری شدن است و ما در روز های گذشته با گرمای بیش از 38 درجه در استان روبرو بودیم که موجب کاهش 30 درصدی راندمان تجهیزات برق می‌شود.

وی با بیان اینکه "متاسفانه خاموشی حتی در زمان بسیار کوتاه سبب قطع آب در مدت طولانی می‌شود" افزود: این مشکل بدلیل ضعف زیرساخت‌های آب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به اینکه قطعی برق ناشی از حواث است، بیان کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات آب در این منطقه بالا بردن ظرفیت ذخیره آب است.

رشد جمعیت در ماهدشت بیش از پیش‌بینی است

شهرام حافظ، مدیر آبفا شهرستان کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، درباره وضعیت انشعابات و خدمات رسانی آبفا شهرستان کرج به منطقه ماهدشت اظهار داشت: در حوزه شهر ماهدشت 16 حلقه چاه وجود دارد که 4 مورد آن در مهرشهر و مابقی در محدوده شهر ماهدشت قرار دارد.

وی با بیان اینکه آب استحصالی از چاه‌ها جوابگوی نیاز ساکنان این شهر است، افزود: اما از آنجا که تولید در نقطه سر به سرقرار دارد با کوچکترین خللی در عملکرد استحصال آب نظیر قطع برق و یا خرابی‌های موردی با افت فشار آب در برخی مناطق روبرو هستیم.

مدیر آبفا شهرستان کرج با اشاره به اینکه حجم مخازن زمینی ساخته شده توسط شرکت در منطقه ماهدشت بالغ بر 16 هزارو 700 مترمکعب می‌باشد، افزود: احداث مخازن برای ذخیره سازی مناسب آب و استفاده از آن در مواقع خاموشی موتور چاه‌ها است اما با توجه به افزایش جمعیت در این مناطق خیلی بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی استحصال آب به صورت 24 ساعته از طریق چاه‌ها صورت می‌گیرد.

حافظ با عنوان اینکه از سال 95 تا کنون حدود 40 درصد جمعیت شهر ماهدشت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این موج مهاجرت به این شهر علیرغم طرح تفصیلی و چندین برابر پیش بینی‌ها برای تامین زیر ساخت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در خرداد و مرداد ماه سال‌جاری با سه نوبت قطع برق کلیه چاه‌ها روبرو بودیم که منجر به تنش آبی در مدت زمان حدود 5 روز در هر مرتبه شد، عنوان کرد: همزمانی این مشکل و مصرف بالا ناشی از افزایش دما و نیز ناکافی بودن مدیریت مصرف از سوی بعضی از مشترکین از جمله بروز تتش آبی در ماهدشت بوده است.

مدیر آبفا شهرستان کرج  با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کرج اتصال مستقیم پمپ‌های خانگی به شبکه است، خاطرنشان کرد: هر واحد ساختماتی مستلزم داشتن منبع آب 250 لیتری به ازای هر واحد است که باید بعد از کنتور نصب شود و سپس توسط پمپ آب به طبقات منتقل گردد.

حافظ درباره انشعابات غیر مجاز در شبکه آبرسانی شهرستان کرج، گفت: این انشعابات علاوه بر عدم کنترل مصرف آب در شبکه آبرسانی موجب آلودگی آب نیز می‌شود.

وی به اضافه شدن یک حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی ماهدشت خبر داد و عنوان کرد: این حلقه چاه از سوی شرکت تعاون روستایی جهت جبران کمبود اب در شبکه مساعدت شده و همکاران آبفا به صورت جهادی در حال انجام کارهای فنی آن هستند و امید است تا هفته آینده به شبکه آبرسانی متصل شود.

انتهای پیام/س

R7810/P1573/S6,50/CT7 بیشتر بخوانید... قزوین|ناتوانی واژه بحران در توصیف فاجعه بی آبی؛ از غارت آب تا زلزله خاموش+فیلم مسئولان استان سمنان تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکل بی آبی به‌کار گیرند «بی آبی» در سرزمین آب‌های روان؛ تولید آب چاه‌های یاسوج کاهش یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قزوین|ناتوانی واژه بحران در توصیف فاجعه بی آبی؛ از غارت آب تا زلزله خاموش+فیلم مسئولان استان سمنان تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکل بی آبی به‌کار گیرند «بی آبی» در سرزمین آب‌های روان؛ تولید آب چاه‌های یاسوج کاهش یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است ۴ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۵ پیگیری تسنیم| بازدید اعضای کمیسیون عمران از "سیب و سوران"؛ اجرای پروژه راه و آب تسریع می‌شود ۶ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۷ پیکر نخستین شهید سلامت استان لرستان در بروجرد آرام گرفت+تصاویر ۸ تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار تسنیم گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ماهدشت شبکه آبرسانی شهر ماهدشت ترین اخبار شبکه آب قطع برق قطعی آب چاه ها بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیرمقابله با بی حجابی قطعا با باندهای مروج فساد و فحشا در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد پذیرفت و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

وی ادامه داد: صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشورما را ویران کند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند امثال شهید سلیمانی ها مقابل آنها می ایستند و ناکامشان می گذارند.

جابری انصاری تأکید کرد: قطعا خیل کثیری از نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه می باشد که اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی آن مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد از افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: مردم متدین استان البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی یکپارچه از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش ها حمایت قاطع دارند.

وی گفت: قطعا جهاد تبیین یکی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند و آنها را از اقدامات شوم دشمن آگاه سازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قایل بر این هستیم که خانواده های محترم نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش ها توجه جدی داشته باشند.

جابری انصاری افزود: خدارو شکر با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده است و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان ها و معابر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898966

دیگر خبرها

  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • رعب و وحشت اهالی شهر مهستان از پرسه آزادانه سگ‌های ولگرد + فیلم
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو