Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت پاکستان به ایران اعلام رسمی بابت توقیف کشتی ایرانی نداشته است.

عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره ادعای کشور پاکستان مبنی بر توقیف یک فروند نفتکش ایرانی در آب‌های این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: هنوز کشور پاکستان به ما به عنوان کشور صاحب پرچم نفتکش بابت توقیف کشتی اعلام رسمی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا بیان کرد: طبق قاعده در صورتی که این اتفاق رخ داده باشد، باید به کشور حامل پرچم و وزارت خارجه ما این موضوع اطلاع‌رسانی شود و آنها این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سازمان بنادر و دریانوردی بابت انجام اقدامات لازم ارجاع می‌دهند.

به گزارش فارس، امروز دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان مدعی شده است که دولت پاکستان به درخواست آمریکا یک فروند کشتی ایرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده است و این کشتی توسط یک سازمان آمریکایی رهگیری شده و به پاکستان برای توقیف آن اطلاع داده شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: پاکستان توقیف آمریکا نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات عجیب و یاوه گویی وزیر دفاع انگلیس درباره توقیف کشتی اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) خواستار آزادی بی‌قیدوشرط کشتی توقیف شده مرتبط با این رژیم در تنگه هرمز شد.

گرنت شپس روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با چشم‌پوشی از جنایات آشکار رژیم صهیونیستی در غزه ادعا کرد: توقیف کشتی باری ام‌اس‌سی آریس توسط ایران غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی با بیان این ادعا که «ما با شرکای خود برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه کار می کنیم» بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم‌صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق مدعی شد: ایران باید فورا رفتار بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند.

بر اساس گزارش‌ها، امروز (شنبه) یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MSC Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. گفته می‌شود که این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت «زودیاک Zodiac» که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام «ایال اوفر Eyal Ofer» است، اداره می‌شود.

ساعاتی پیش وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دست به دامن اتحادیه اروپا شد، تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در واکنش به توقیف نفتکش آریس، در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار دهد. یسرائیل کاتس بدون اشاره به عملیات تروریستی تل‌آویو در هدف قرار دادن کنسولگری کشورمان در دمشق، ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرد و از جامعه جهانی خواست که ایران را تحریم کند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم طی بیانیه‌ای، بدون درنظر گرفتن ناتوانی خود در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطین با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه و وضعیت منفعلانه این رژیم در برابر حزب الله لبنان، مدعی شد: ما در حالت هوشیاری بالایی قرار داریم و آمادگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله ایران افزایش داده‌ایم.

گزارش‌ها حاکیست که رژیم صهیونیستی به شدت از قدرت نظامی ایران در هراس است و ضمن آماده‌باش عمومی در داخل، متحدانش در غرب را تحت فشار گذاشته تا از طرق مختلف ایران را از پاسخ به تجاوزگری این رژیم منصرف کنند.

هفته پیش دیپلمات‌های ارشد تعدادی از کشورهای غربی و منطقه‌ای در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان خواستار خویشتن‌داری ایران شدند. در همین رابطه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد:‌ در پاسخ به تماس‌های تلفنی وزیر امور خارجه آلمان، وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر در خصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است. 


گفتنی است که نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه برگزاری جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، درخواست کرد.

این نشست روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسرائیل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

کد خبر 844026 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • توضیحات کنعانی درباره کشتیِ توقیف‌شده اسرائیلی | خدمه این کشتی به سوالات مراجع ایرانی پاسخ ندادند | ویدئو
  • درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد
  • اظهارات عجیب و یاوه گویی وزیر دفاع انگلیس درباره توقیف کشتی اسرائیلی
  • واکنش آمریکا به توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی
  • توقیف کشتی اسرائیلی مقدمه تنبیه رژیم صهیونیستی
  • توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز + عکس و فیلم
  • توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد