Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:00:59 GMT

اعلام برنامه‌های مدرس خیابانی برای وزارت صمت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۲۷۵

اعلام برنامه‌های مدرس خیابانی برای وزارت صمت

به گزارش افکارنیوز،

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید اعلام کرد: امسال ۴ برنامه راهبردی در دستور کار این وزارتخانه است که مهمترین آن تحقق اهداف جهش تولید پیرو فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد و حتماً به عنوان مهمترین راهبرد در سال ۹۹، با اتکا به توان داخل و قطع وابستگی‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور و همچنین قطع وابستگی ارزی دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور دوم برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه را در سال ۹۹، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید" عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سطح کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می‌کنند که به مرور تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: پویش ملی تولید تداوم و امید هر هفته پنجشنبه‌ها با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ در همین راستا ۲۰۰ طرح صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی مستقیم برای بیش از ۴۱ هزار نفر تا پایان سال افتتاح خواهند شد و فردا نیز در قالب هفته نهم پویش ملی تولید و تداوم امید تعدادی دیگر از طرح‌های صنعتی و معدنی در سه استان خراسان رضوی، کرمان و البرز به بهره‌برداری می‌رسند.

 وی افزود: محور سوم توسعه صادرات، کنترل و مدیریت واردات است که در همین راستا برای کنترل واردات موارد را محدود به کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانجات نموده ایم و هم اکنون حدود ۲۵۰۰ ردیف کالایی مشمول ممنوعیت واردات شده و این اقلام در راستای مدیریت واردات کالا‌های غیر ضرور و مشابه ساخت داخل ممنوع شده اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل نیز برنامه کاهش ارزبری معادل ۳.۲ میلیارد دلار در انواع قطعات و تجهیزات وارداتی را در دستور کار داریم و در ۴ ماهه اول امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار انواع قطعات را داخلی سازی کرده و در هفته پیش‌روی نیز میز تخصصی ساخت داخلی دیگری برگزار می‌شود.

مدرس خیابانی محور چهارم اولویت‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ را کنترل و تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: برای تحقق اهداف جهش تولید امسال چهار برنامه به صورت ویژه در حال پیگیری است که شامل استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی، احیا و راه اندازی واحد‌های صنعتی و معدنی تعطیل، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و دستیابی به فناوری‌های نوین است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص اقدامات لازم برای تامین معیشت مردم، تامین مناسب و مکفی کالا‌های اساسی مورد نیاز در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.

مدرس خیابانی گفت: ما در حال مبارزه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلیظ تهاجم رسانه هستیم؛ از این روی نقش رسانه‌ها و خبرنگاران از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که وقتی این جنگ اقتصادی تبدیل به یک باور عمومی شود ما همه داشته‌ها و ابزار‌های خود را برای مقابله با دشمن به کار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد نقشه‌های شوم آن‌ها اجرایی شود و حتماً همه حربه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.

تمامی محصولات فولادی در بورس عرضه می‌شود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص روند عرضه محصولات فولادی در بورس کالا تاکید کرد: اصل شفاف سازی نقطه تلاقی عرضه و تقاضا است و کسی سعی بر لغو سازوکار بورس ندارد، حتماً کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: با توجه به تغییر نرخ ارز و اینکه قیمت بورس فلزات تحت تاثیر قیمت جهانی است، طبیعتاً با افزایش نرخ ارز مزیت صادراتی کالا‌ها افزایش می‌یابد و تولید کنندگان سعی دارند از فرصت صادراتی بهترین استفاده را داشته باشند در هیمن راستا و در قالب یک شیوه نامه به جمع بندی ویژه‌ای در خصوص فولاد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید حواسمان باشد که به همان میزان از تامین خوراک و مواد اولیه بخش تولید، صادرات محصولات فولادی و ارز آوری نیز مهم است، در این خصوص دنبال تعیین کف عرضه برای خوراک تولیدی کامپوزیت نوردی هستیم تا همزمان با تولید بتوانیم از محل مازاد تولید روند صادرات محصولات فولادی را نیز تداوم دهیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت مقام معظم رهبری وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صمت حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت محصولات فولادی مدرس خیابانی معدن و تجارت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است

علی آبادی  در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی در گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» با توسعه کمی و کیفی صنعت و با همراهی مردم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سمنان استانی صنعتی و دارای ظرفیت‌های زیادی در تحقق شعار امسال است و دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت این استان به منظور جهش تولید با مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

علی آبادی با اشاره به سفر خود یک روز زودتر از سفر رییس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: با نیت بررسی، جمع‌بندی وضعیت صنعت از امروز در قالب سومین سفر به این دیار آمده‎‌ام.

این مسوول اضافه کرد: بخشی از برنامه سفر رییس جمهور به استان سمنان بازدید از واحدهای صنعتی و برگزاری جشن احیای واحدهای تولیدی است و بر همین مبنا، تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی