Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا معتمد با بیان اینکه همزمان با عید سعید غدیر خم، شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی به عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش و سهام آن از فردا قابل معامله خواهد بود، افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت امروز شنبه ۱۸ مردادماه و مصادف با عید غدیر، انجام شد و مشمولان علاوه بر ۳۰ درصدی که قبل از این آزاد شده بود، قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر از سهام متعلق به خود خواهند بود که مجموع آن به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت هم به بورس باز شد

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی شامل سهام ۳۶ شرکت در گروه‌های فلزات اساسی، بانکی،  پالایشگاهی، خودروسازی و سایر صنایع ارزنده بازارسرمایه است، تصریح کرد: ارزش سهام این شرکت‌ها در تاریخ اول تیرماه، محاسبه  مبنای سرمایه جدید شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار گرفت که ارزش آن اکنون به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معتمد با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملی، ابراز داشت: به عنوان یکی از مزایایی که به مشمولین روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت، مقرر شده تا ارزش دارایی سهام هر شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی مبنای تخصیص کارت اعتباری قرار ‌گیرد که با دریافت این اطلاعات توسط بانک از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کارت اعتباری به پشتوانه دارایی سهام هر شخص تخصیص داده می‌شود و سهام متعلق به شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی نیز در وثیقه بانک ملی قرار می‌گیرد.

براساس اعلام پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، وی تصریح کرد: بر این اساس، امکان دریافت اعتبار در قالب کارت اعتباری از بانک ملی ایران، برای خرید در فروشگاه‌های مجاز طرف قرارداد با بانک ملی فراهم شده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پیشنهاد داد تا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت افزایش سرمایه جدید شرکت اقدام کرده و با ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۱۵ مرداد ماه امسال، زمینه پذیرش و درج هر چه سریع‌تر این شرکت‌ها را فراهم کنند.

۳۰ درصد از سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟ کد خبر 538432 برچسب‌ها سهام عدالت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت شرکت سرمایه گذاری استانی اوراق بهادار کارت اعتباری سهام عدالت بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.   به گزارش ایسنا، در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.   سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.   در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.   در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده بودند باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه