Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-29@13:08:17 GMT

غدیر تداوم رسالت نبوی در عدالت علوی است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۳۳۴

غدیر تداوم رسالت نبوی در عدالت علوی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: غـدیرهنگامه مبارک و باشکوه تابش نور پرفروغ  ولایـت بر قلـوب شیـعیـان و تـداوم رسـالت نبوی در ولایت علوی است.

سید‌حسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بیرجند اظهار کرد: غـدیرهنگامه مبارک و باشکوه تابش نور پرفروغ  ولایـت بر قلـوب شیـعیـان و تـداوم رسـالت نبوی در ولایت علوی است، تا امت اسلام با درخشش نور ولایت مسیر متعالی  عدالت را بپیماید و با پیوند نبوت و امامت به سرچشمه علم و حکمت الهی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غدیر فرصت مناسب برای تبیین جایگاه امامت است

حبیب الله نخعی، رئیس دبیرخانه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز با‌توجه به اهمیت بسیار زیاد ابعاد اعتقادی اجتماعی غدیر، این عید را فرصت ارزشمند و مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن اساسی اندیشه اصیل و متعالی  شیعی در سطح جامعه و عموم مردم دانست.

غدیر خط‌مشی مسلمانان را تعیین کرده است

علی ذوقی مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی خراسانجنوبی هم غدیر را  تعیین‌کننده خط مشی مسلمانان تا آخـرین روز حیـات دنیا دانست و تاکید کرد‌: پیـام اخلاقی عید سعید غدیر این اسـت که پیمـودن مسیر تقـرب و بندگی بـدون ولایت و امامت  امکان پذیر نیست.

غدیر حقیقتی مهم است

حجت‌الاسلام مهدی حاجی‌زاده، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز   اقتدار و عظمت اسلام را در سایه‌سار حقیقت دین در بعثت  پیامبر (ص) ،غدیر و عاشورا دانست و با تاکید بر اینکه واقعه غدیر‌خم حقیقتی عظیم  و بسیار حائز اهمیت است، گفت: احیای و توسعه آموزه‌ها و تعالیم آن یک ضرورت و وظیفه دینی است.

حاجی‌زاده افزود: واقعه غدیر به‌اندازه  رسالت پیامبر اکرم (ص) اهمیت دارد و زمینه‌ساز ظهور مهدی‌(عج) است.

وی اظهار کرد: ولایت امام علی (ع) به‌عنوان ادامه راه نبوت است و معرفی ایشان  به‌عنوان بالاترین فضیلت‌ها از زوایای غدیر است؛ چرا که  اگر در این روز  پیام ولایت علی‌(ع) ابلاغ نمی‌شد، رسالت پیامبر(ص) ناتمام بود؛ بنابراین در این روز عزیز دین و رسالت پیامبرخدا  کامل شد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: سید حسن هاشمی عید غدیر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه‌ساله نقشه راه فعالیت‌های سازمان‌ها، شرکت‌ها، بخش خصوصی را با نامگذاری آن سال تعیین و به این ترتیب توجه تحلیلگران، نویسندگان و پژوهشگران را جلب می‌کنند.

وی اضافه کرد: نامگذاری شعار سال همواره درباره موضوع مهم و حساس کشور بوده که جامعه با آن مواجه شده تا به فعالیت‌ها جهت‌دهی داده شده و هم‌افزایی در کارکردهای شعار کلی سال ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: یکی از ابعاد و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده، موضوع مردمی کردن اقتصاد است و از آنجا که هر فعالیتی در کشور مبنا و فعالیت‌های مردمی داشته و مردم در آن حضور فعال و پررنگ‌تری داشتند که آن موفقیت‌آمیز بوده و نکات مثبتی از حضور مردم مشاهده می‌کنیم.

دوستار تشریح کرد: در سنوات گذشته از سوی مقام معظم رهبری سال‌ها با عنوان «رونق تولید» نامگذاری‌ می‌شد و امسال هم که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، به این دلیل بوده که جهش یک فعالیت متفاوت‌تر از سنوات گذشته است.

وی یادآور شد: از سویی باید یک نوع برجستگی در فعالیت‌ها وجود داشته باشد؛ چراکه این ظرفیت در کشور وجود دارد که توسط مقام معظم رهبری به‌خوبی شناسایی و زمان‌سنجی  شده و شرایط در حال بالفعل شدن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند که جهش تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و در صورتی که مردم پای کار نباشند شاید جهش به شکل ایده‌آل رخ ندهد و برای تحقق جهش تولید هم نیازمند زمینه‌سازی‌هایی هستیم.

مردم در زمینه جهش تولید اثرگذار هستند

دوستار توضیح داد: نخست اینکه باید افکار عمومی به این سمت سوق پیدا کند؛ چراکه مردم در زمینه جهش تولید اثرگذار هستند و مسیر تولید از مرحله تولید تا مرحله مصرف شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به کالاهای داخلی و مصرف آن در مقایسه با واردات می‌تواند اثرگذار باشد؛ به این معنی که هرچقدر از کالاهای تولید داخل حمایت و از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری شود، زمینه مصرف و حتی زمینه صادرات به سایر کشورها مهیا خواهد شد و اینگونه چرخه تولید هم به گردش درخواهد آمد.

شکل‌دهی به سرمایه‌های خُرد مردم و راه‌اندازی کسب و کارها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: شکل‌دهی به سرمایه‌های خُرد مردم و راه‌اندازی کسب و کارها از طریق راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و در این راستا مردم می‌توانند کنار هم شرکت‌های تولیدی و مصرف راه‌اندازی کنند تا در موضوعات مختلف سرمایه‌گذار باشند.

دوستار عنوان کرد: از سویی صندوق‌ها، بانک‌ها و مراکز مالی پشتیبان باید در این زمینه از مردم حمایت لازم را داشته باشند؛ به‌خصوص در راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی توسط دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها با نگاه دانش‌بنیانی که می‌تواند در تحقق شعار سال بسیار موثر خواهد بود.

توجه جدی دولت به بخش خصوصی

وی افزود: توجه جدی دولت به بخش خصوصی و زمینه‌سازی برای فعالیت بیشتر آن می‌تواند به اقتصاد کشور کمک زیادی کند تا دولت درگیری مسائل تولید و تولیدگر نباشد و تولید به بخش خصوصی و آحاد مردم واگذار شود و این زمینه تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی را هم به شکل بهتر و مطلوب‌تر مهیا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: شناسایی مسائلی که شرکت‌ها با آن مواجه هستند و واگذارکردن آنها به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نیز ازجمله موضوعاتی است که به جهش تولید، افزایش سطح تولید و زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مردم در آن کمک خواهد کرد تا جهش تولید زمینه‌ صادرات، حفظ استقلال و رهایی از وابستگی به کالاهای اساسی در جامعه را مهیا کند.

عملکرد مثبت دانشگاه آزاد در زمینه جهش تولید

دوستار درباره اینکه رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید چیست؟ چنین پاسخ داد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد و از آنجا که دانشگاه آزاد مردمی و اجتماعی است؛ بنابراین نمی‌تواند نسبت به مسائل و چالش‌های حوزه‌های مختلف در جامعه بی‌تفاوت باشد.

وی بیان کرد: پیشینه و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات گذشته نشان داده که این دانشگاه در زمینه فراخوان‌های عمومی در زمینه مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری همواره عملکرد موثر داشته و بسیار فعال عمل کرده و برای تحقق شعار سال هم قطعاً عملکرد بسیار موثری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: هرچند دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه موضوعات مرتبط با جهش تولید توجه ویژه‌ای در سنوات گذشته به تولید داشته و با مدیریت مناسب دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مدیران سازمان مرکزی مدیریت خوبی به  حوزه تولید صورت گرفته است.

دوستار مطرح کرد: رویکردهایی از قبیل برگزاری طرح پویش، اجرای صحیح و به‌موقع طرح صدرا، ارائه دستاوردهای نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های موجود در دانشگاه، نمایشگاه‌هایی که به ارائه دستاوردهای دانشگاه آزاد پرداختند و توانمندی‌ها و نمایش ظرفیت‌های دانشگاه برای ارائه خدمات علمی و فناوری گام‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی برداشت و در سنوات آینده هم گام‌هایی را برای تحقق جهش تولید برخواهد داشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه طرح‌های پژوهشی و تحقیاتی و تبدیل آنها به پروژه‌های فناورانه و پاسخگویی به نیازهای صنعت می‌تواند در راستای تحقق جهش تولید نقش موثری ایفا کند و روی آوردن صنعت به دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و صنعت، شرکت‌های بخش خصوصی و کسب و کارهای کوچک و متوسط زمینه رشد و جهش تولید را مهیا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مطرح کرد: این دانشگاه آمادگی خود را به تمامی صنایع اعلام می‌کند که اگر نیازمندی‌های خود را به دانشگاه انتقال دهند دانشگاه آزاد نظام موضوعات صنایع را دسته‌بندی می‌کند و راهکارهای علمی و فناورانه برتری را برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها در حوزه‌های موضوعات مختلف و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و بهره‌وری تجهیزات و سرمایه انجام می‌دهد و مشاوره‌های لازم را در این زمینه ارائه می‌کند.

آمادگی دانشگاه آزاد گیلان برای همکاری با صنعت برای تحقق شعار سال

دوستار در پاسخ به سوال دیگر که دکتر طهرانچی در پیام سال نو، راه‌اندازی بستر‌های جدیدی مانند سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلّاق و عرصه‌های تربیتی را مطرح کردند، واحد دانشگاهی شما تا چه اندازه برای این بسترسازی و راه‌اندازی سکوها ظرفیت دارد؟ گفت: دکتر طهرانچی سال گذشته هم روی سکوی تولید، تضمین، توزیع و لجستیک دیدگاه‌های کاربردی تأکید کرد و چند واحد دانشگاهی هم متولی ارائه طرح‌های کاربردی در این زمینه شدند.

وی مطرح کرد: بخشی از این طرح‌های کاربردی در آذربایجان‌شرقی و استان گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم در این راستا به‌عنوان بخشی از این شبکه این آمادگی را دارد که ظرفیت‌های علمی اعم از توانمندی‌های استادان و ظرفیت‌های دانشگاهی و دانشجویان را در اختیار این شبکه قرار دهد و در موضوعات متناسب با زیست‌بوم منطقه‌ای و محلی موثر واقع شود و این شبکه را همراهی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تأمین ارز این آمادگی را دارد که همکاری‌های لازم را با واحدهای دانشگاهی که تجربه خوبی در این زمینه دارند، داشته باشد تا در زمینه صنایع خلّاق نیروهای موردنیاز این صنایع را آموزش دهد و توانمند کند و اینگونه نیازمندی‌های آموزشی برآورده خواهد شد.

دوستار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حوزه فناوری هم این توانمندی را دارد که زنجیره بزرگ سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلّاق و عرصه‌های تربیتی نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: در این زمینه اگر نیاز باشد کارگروه‌ها و کمیته‌هایی هم ازسوی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تشکیل خواهد شد تا به جهش تولید کمک کند و این خود زمینه‌سازی برای مشارکت مردمی خواهد بود و دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردمی است که می‌تواند نقش‌آفرینی کند و می‌تواند سهم خود را در این زمینه بیش از پیش ادا کند و مانند گذشته کارکردهای موفقی داشته باشد.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در واحدهای دانشگاه آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید