Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:16:35 GMT

اطعام ۳۴ هزار نفری غدیر در دزفول برپا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۵۸۰

اطعام ۳۴ هزار نفری غدیر در دزفول برپا شد

حجت الاسلام مصطفی محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به توصیه و سفارش اطعام غدیر در روایات، این مراسم برای سومین سال پیاپی توسط خادمان هیئت روضه الزهرا (س) و مسجد شهدای کربلای دزفول برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم ابتدا قرار بود ۱۴ هزار پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود که با استقبال مردم و خیران به ۳۴ هزار پرس غذا افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در سال اول ۱۴ هزار پرس و در سال دوم نیز ۲۲ هزار پرس در ضیافت غدیر بین نیازمندان شهرستان دزفول توزیع شده است.

مسئول هیئت روضه الزهرا (س) دزفول با بیان اینکه در این مراسم بیش از ۵۰ نفر در تهیه و پخت غذا مشارکت داشتند، تصریح کرد: آشپزهای این هیئت کارت سلامت داشته و آشپزی زیر نظر مأموران بهداشت انجام شد ضمن اینکه به علت جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا هیچ غذایی در محل پخت توزیع نشد.

حجت الاسلام محجوب تصریح کرد: در کنار پخت غذا، مقادیری مواد غذایی به صورت خشکبار و همچنین ۱۴ هزار قرص نان محلی با همکاری گروه‌های جهادی و مسجد شهدای کربلا در بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در نقاط مختلف شهرستان توزیع شد.

وی فعالیت هیئت روضه الزهرا (س) دزفول را صرفاً محدود به مراسم عزا و شادی اهل بیت (ع) ندانست و گفت: اگر چه این هیئت در ایام کرونا به دلیل رعایت نکات بهداشتی و دستورات ستاد مبارزه با کرونا تعطیل بود اما در همان تعطیلی اعضای هیئت و مسجد نقش خود را ایفا و موکب سلامت بر پا کردند و اقدام به توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان کردند.

حجت الاسلام محجوب در ادامه تهیه ۷ دستگاه کولر برای خانواده‌های نیازمند را از دیگر اقدامات هیئت روضه الزهرا (س) عنوان کرد و افزود: تشکیل و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک از جمله اقدام‌ها این هیئت است که روزانه ۴ هزار عدد ماسک و همچنین گان و لباس پزشکی برای کادر درمان تهیه می‌کرد که همه این اقدامات در ایام شیوع کرونا صورت گرفته است.

مسئول هیئت روضه الزهرا (س) دزفول بیان کرد: در این ایام در قالب رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه با همکاری خیران حدود ۸۰۰ بسته معیشتی نیز تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام محجوب در پایان گفت: اقدام دیگری که توسط این هیئت انجام گرفت تهیه بسته‌های بهداشتی شامل پوشک، شیر خشک و وسایل مورد نیاز نوزادان خانواده‌های کم برخوردار بود که این اقدام در نوع خود منحصر به فرد بوده است.

کد خبر 4993646

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول عید غدیر خم اطعام نیازمندان ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا بیرجند بین نیازمندان حجت الاسلام هزار پرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، یزدان‌پناه رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان دنا گفت: ایستگاه سلامت شهر سی‌سخت جهت خدمات‌دهی به مردم شهر سی‌سخت و گردشگران در راستای هفته ملی سلامت شامل غرفه بهداشت و محیط و بلایا، غرفه بهداشت خانواده و مامایی، غرفه آموزش و تغذیه، غرفه بهداشت روان و غرفه بیماریهای غیرواگیر برپا شد.

هدف از برپایی این ایستگاه، خدمات‌رسانی رایگان به مردم و آموزش و اطلاع رسانی هفته سلامت و آگاهی بخشی عمومی، آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشت روان، آموزش در زمینه بهداشت محیط وبلایا و پیشگیری از سوانح، غربالگری دیابت و فشار خون و افزایش مشارکت مردم در ارتقاء سلامت عمومی می‌باشد.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228101 برچسب‌ها مدافعان سلامت

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • واکنش استقلال خوزستان به لغو دیدار استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در ورزشگاه غدیر