Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@23:26:19 GMT

کدام مشمولان سهام عدالت کارت اعتباری می گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۹۷۱۰

کدام مشمولان سهام عدالت کارت اعتباری می گیرند؟

به گزارش افکارنیوز،

محمدرضا معتمد با بیان اینکه همزمان با عید سعید غدیر خم، شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی به عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش و سهام آن از فردا قابل معامله خواهد بود، افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت امروز و مصادف با عید غدیر، انجام شد و مشمولان علاوه بر ۳۰ درصدی که قبل از این آزاد شده بود، قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر از سهام متعلق به خود خواهند بود که مجموع آن به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی شامل سهام ۳۶ شرکت در گروه‌های فلزات اساسی، بانکی،  پالایشگاهی، خودروسازی و سایر صنایع ارزنده بازارسرمایه است، تصریح کرد: ارزش سهام این شرکت‌ها در تاریخ اول تیرماه، محاسبه  مبنای سرمایه جدید شرکت سرمایه‌گذاری استانی قرار گرفت که ارزش آن اکنون به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معتمد با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک ملی، ابراز داشت: به عنوان یکی از مزایایی که به مشمولین روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت، مقرر شده تا ارزش دارایی سهام هر شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی مبنای تخصیص کارت اعتباری قرار ‌گیرد که با دریافت این اطلاعات توسط بانک از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، کارت اعتباری به پشتوانه دارایی سهام هر شخص تخصیص داده می‌شود و سهام متعلق به شخص در شرکت سرمایه‌گذاری استانی نیز در وثیقه بانک ملی قرار می‌گیرد.

براساس اعلام روز شنبه پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، وی تصریح کرد: بر این اساس، امکان دریافت اعتبار در قالب کارت اعتباری از بانک ملی ایران، برای خرید در فروشگاه‌های مجاز طرف قرارداد با بانک ملی فراهم شده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پیشنهاد داد تا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت افزایش سرمایه جدید شرکت اقدام کرده و با ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۱۵ مرداد ماه امسال، زمینه پذیرش و درج هر چه سریع‌تر این شرکت‌ها را فراهم کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار سازمان بورس سهام عدالت بورس اوراق بهادار سازمان بورس شرکت سرمایه گذاری استانی کارت اعتباری اوراق بهادار بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در جوانی پول‌دارتر و موفق‌تر شوید؟

زی‌سان-  دهه ۲۰ زندگی شما می‌تواند دوره‌ عجیبی باشد که از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و بیرون آمدن از خانه‌ والدینتان تا ورود به نیروی کار و کسب درآمدی که احتمالا تا به حال در زندگی‌تان نداشته‌اید را شامل می‌شود. اما فهمیدن اینکه دقیقا با حقوق‌هایتان چه کار کنید می‌تواند برای نسل زِد و هزاره‌، استرس‌زا باشد.

در حالی که در لحظه زندگی کردن، خوب است و شما در حال لذت بردن از استقلال تازه به دست آمده‌تان هستید، دهه ۲۰ زندگی همچنین زمان فوق‌العاده‌ای برای ایجاد عادات مالی بلندمدت است.

طبق گفته‌ دو برنامه‌ریز مالی معتبر، اگر در مورد نحوه استفاده از پول خود در دهه ۲۰ زندگی‌تان سوال دارید، در اینجا سه حرکت هوشمندانه مالی وجود دارد که شما را برای موفقیت در اواخر زندگی آماده می‌کند. 

از همین حالا برای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنید

به گزارش یورونیوز، با توجه به اینکه میانگین سن بازنشستگی آمریکایی‌ها در اوایل دهه ۶۰ زندگی‌شان است، شروع به پس‌انداز کردن پول نقد برای دوره‌ای از زندگی که تقریبا چهار دهه با آن فاصله دارید، ممکن است عجیب به نظر برسد.

اما به گفته‌ اندرو فینچر، مشاور مالی در شرکت «وی‌ال‌پی فایننشال ادوایزر» و برنامه‌ریز مالی، زمان به نفع شماست و دهه ۲۰ زندگی شما «مهم‌ترین سن» برای شروع پس‌انداز دوره بازنشستگی به حساب می‌آید. 

او می‌گوید: «مهم‌تر از مقدار پولی که برای بازنشستگی پس‌انداز می‌کنید، مدت زمانی است که سرمایه‌گذاری می‌کنید. سود مرکب در یک دوره‌ ۴۰ یا ۵۰ ساله بسیار زیاد است. هر چه زودتر پس‌انداز را شروع کنید، زمان بیشتری برای سود مرکب جهت افزایش سرمایه شما وجود دارد. حتی اگر در ابتدا مقدار کمی پس‌انداز کنید، در بلندمدت این مبلغ می‌تواند به شکل قابل توجهی افزایش یابد.»

روی حذف بدهی تمرکز کنید

در حالی که خرج کردن پولتان برای سفر یا شام با دوستان وسوسه‌کننده است، اما هم اکنون به فکر پرداخت بدهی‌هایتان باشید تا از افزایش آن‌ها در آینده جلوگیری کنید.

رایج‌ترین انواع بدهی برای افراد بیست ساله شامل کارت‌های اعتباری، وام خودرو، وام‌های دانشجویی و وام‌های شخصی است. نرخ‌های بهره‌ بالا باعث شده است که پرداخت بدهی حتی سخت‌تر شود، و در سال ۲۰۲۳ افراد زیر ۲۹ سال به طور متوسط نزدیک به ۳۰۰۰ دلار بدهی کارت اعتباری داشتند.

تد راسمن، تحلیلگر ارشد صنعت در بانک‌ریت می‌گوید: «تعداد افراد بدهکار در حال افزایش است و به طور کلی، مردم بدهی‌های بیشتری نسبت به گذشته دارند.»

راسمن برای مقابله با بدهی کارت اعتباری، توصیه می‌کند که برای یک کارت انتقال موجودی با نرخ بهره‌ صفر درصد ثبت‌نام کنید یا در صورتی که چندین موجودی روی کارت‌های مختلف دارید، بدهی کارت اعتباری خود را تجمیع کنید.

وام‌های دانشجویی بارِ دیگری روی دوش بسیاری از جوانان است، به طوری که طبق آمار و اطلاعات، تقریبا ۳۵ درصد از بزرگسالان ۱۸ تا ۲۹ ساله دارای بدهی وام دانشجویی هستند.

بسیاری از افراد بیست ساله که از وام‌های دانشجویی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلات خود استفاده کرده‌اند، در بازپرداخت این وام‌ها با مشکل مواجه هستند. دلیل این امر این است که آنها در ابتدای کار خود هستند و حقوق دریافتی آنها به طور کلی کم است. فینچر افراد ۲۰ ساله را تشویق می‌کند که تا حدامکان روی حذف این بدهی تمرکز کنند. 

به آینده نگاه کنید، زمانی که بهره‌ وام‌های دانشجویی به طرز دیوانه‌کننده‌ای افزایش یافته است، درست زمانی که به ۳۰ سالگی می‌رسید و شما را در موقعیت دشوارتری قرار می‌دهد. 

هزینه عروسی‌ و تفریح را در بودجه‌ خود بگنجانید

با ورود به اواسط تا اواخر دهه ۲۰ زندگی‌تان، به احتمال زیاد دعوت‌نامه‌های عروسی بیشتری در صندوق پستی‌تان جمع می‌شود.

شرکت در جشن عروسی یک دوست، خاطرات ماندگاری را رقم می‌زند، اما همچنین می‌تواند باعث شود چند صد دلار ضرر کنید، مخصوصا اگر به لباس یا کت و شلوار جدید نیاز داشته باشید یا هزینه‌های سفر را پرداخت کنید. این عدد اغلب اوقات اگر فامیل یا ساقدوش عروس و داماد باشید، چند برابر می‌شود.

کانروی می‌گوید، از قبل آماده شدن برای هزینه‌های شرکت در یک عروسی می‌تواند از رفتن به زیر بار قرض جلوگیری کند. او توصیه می‌کند یک بودجه‌ عروسی ایجاد کنید که با توجه به تعداد رویدادهای پیش رو، ماهانه مبلغ مشخصی را به آن اختصاص دهید.

او می‌گوید: «به این ترتیب، شما فقط با کارت‌های اعتباری زندگی نمی‌کنید، بلکه واقعاً پول کنار گذاشته‌اید.»

همین استراتژی را می‌توان برای تعطیلاتی که همیشه می‌خواستید بروید یا یک شام تولد مفصل به کار برد. ایجاد یک «صندوق تفریح» به شما امکان می‌دهد بدون اینکه نگران عواقب آن باشید، هزینه‌های تفریحی را در سبک زندگی خود بگنجانید.

سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • چگونه در جوانی پول‌دارتر و موفق‌تر شوید؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • جزییات واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو بانک آبی و قرمز!
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد