Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیات رزمندگان اسلام آستارا عصر شنبه در حاشیه حرکت کاروان خودرویی به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در قالب این کاروان با حمل پرچم های رنگی و مزین به نام مبارک مولا علی (ع) از مقابل مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرستان حرکت کردند.

محمد داداش زاده اصل افزود: این اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عشق به ولایت و امامت است و مردم با توجه به تعلق خاطر قلبی به اهل بیت (ع)، از این قبیل آئین ها استقبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در خصوص اطعام نیازمندان به مناسبت عید غدیر گفت: امروز با هماهنگی این اداره و با تلاش شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، هیات های رزمندگان اسلام، فاطمیون، قرآنی غدیر، عاشقان اباعبدالله (ع)، منتظران مهدی موعود عج، ام البنین، روحانیون مستقر در روستاهای کانرود، شهرک نصیرنیا و دهستان ویرمونی، مسجد محمد رسول الله (ص)، خانه قرآنی شهدای بیجاربین، گروه های جهادی شهید قاسم سلیمانی کانرود و امام جواد (ع) ویرمونی، و خانه قرانی کوثر ۱۱ هزار وعده غذای گرم تهیه و به نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام محمد مهدی حبیبی افزود: جشن های عید غدیر با حضور محدود افراد در مساجد از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این آئین ها شرکت می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا هم گفت: از هفته گذشته در قالب نهضت تعاون و همیاری، اقلام غذایی تهیه شده توسط خیران را در مرکز افق نیکوکاری بقعه امام زادگان این شهرستان جمع آوری می کردیم.

جمشید مهدوی ادامه داد: از محل این کمک ها امروز بمناسبت عید سعید غدیر خم ۱۱۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، مرغ، ماکارونی و حبوبات به ارزش ۳۳۰ میلیون ریال به نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

از عید قربان تا عید غدیرخم دهه ولایت نام گرفته است و شیوع ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده، در آستارا نیز آسیب هایی به قشرهای ضعیف وارد کرده است و مسئولان و خیران برای جبران آن، در امور خیر مشارکت می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۲ هزار و ۶۱۶ خانوار با چهار هزار و ۹۰۰ نفر از جمعیت آن، تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا روز احسان و نیکوکاری عید سعید غدیرخم سازمان تبلیغات اسلامی مناسک دینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا روز احسان و نیکوکاری عید سعید غدیرخم سازمان تبلیغات اسلامی مناسک دینی سازمان اوقاف و امور خیریه آستارا روز احسان و نیکوکاری عید سعید غدیرخم سازمان تبلیغات اسلامی مناسک دینی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی ع است او که به نام زیبای کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ملقب است.

اما این مناسبت فرصتی است تا همه با الگو گیری از کریم اهل بیت (ع) کریمانه به فکر نیازمندان و مستمندان باشیم.

مردم آذربایجان غربی همه ساله در این روز باشکوه با تهیه و توزیع بسته های غذایی و معیشتی به یاد مستمندان و نیازمندان هستند که این موضوع از سنت های دیرینه مردم این استان است.

در مسجد جنرال ارومیه بیش از ۱۰۰ بسته معیشتی با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد.

به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع )کریم اهل بیت ۲۰۰ بسته معیشتی به همت سپاه خوی دربین نیازمندان توزیع شد.

در چالدران نیز به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری پهن شد و بیش از ۱ هزار پرس غذای گرم در بین روزه داران توزیع شد.

در نقده نیز در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)  با حضور خیران مبلغ ۴۷ میلیون تومان به محرومان مساعدت شد.

آقای مهر افروز مدیر کل کمیته امداد امام   آذربایجان غربی در این جشن گزارشی از فعالیت های مختلف این نهاد در حوزه اطعام ایتام و کمک به محرومین ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • توزیع ۲۸۶ هزار پرس غذای گرم و اهدای ۳۴ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد
  • سنت حسنه اطعام نیازمندان در ماه خدا
  • اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • پویش اطعام مهدوی در استان
  • اطعام ۱۰ میلیون نفر در ۱۴ روز
  • راه‌اندازی کاروان شادی نوروزی در کرمان + تصاویر
  • توزیع ۳۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان لرستان
  • نیمه ماه رمضان رسید و میلاد فرخنده کریم اهل بیت