Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- استاد حوزه علمیه گفت: هویت شیعه به غدیر خم است و جوانان در کنار اقداماتی که برای ترویج غدیر انجام می‌دهند باید درباره امیرالمؤمنین(ع) مطالعه کرده و چند کتاب راجع اهمیت و جایگاه غدیر بخوانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه‌برنامه دهه امامت و ولایت که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: امروز اصل واقعه غدیر و اتفاقی که 18 ذی‌الحجه افتاد مورد تأکید همه دانشمندان شیعه و اهل سنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علامه امینی 27 مدرک در جلد یک کتاب الغدیر آورده است که در آن خطاب پیامبر(ص) به امام علی(ع) مولا یعنی امام، رهبر و پیشوا بعد از خود است و اگر رسول خدا بخواهد اعلام دوستی کند نیاز به این‌همه جمعیت نیست، اینکه به رسول خدا ندا برسد که ای پیامبر (ص) اگر جانشین خود را مشخص نکنی سخن خدا را انجام ندادی نشان‌دهنده اهمیت این روز بزرگ است.

جوانان درباره اهمیت و جایگاه عید غدیر مطالعه داشته باشند

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نسل جوان در کنار اقداماتی که برای ترویج غدیر انجام می‌دهند باید راجع امیرالمؤمنین(ع) مطالعه کرده و چند کتاب راجع اهمیت و جایگاه غدیر بخوانند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی عنوان کرد: سید شرف‌الدین با شیخ سلیم عالم بزرگ مصر وارد بحث درباره جایگاه غدیر شدند که این مطالب در کتابی با عنوان "حق جو و حق‌شناس" چاپ‌شده است و جوانان این کتاب را مطالعه کرده تا درباره اهمیت غدیر اطلاعات جامعی داشته باشند.

رفیعی تصریح کرد: عید غدیر عید همه مسلمانان است و باید در همه کشورها به مناسبت این روز بزرگ مراسم جشن برگزار شود و هرچه از دستمان برمی‌آید برای ترویج غدیر انجام دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) استخراسان رضوی| سادات گناباد همزمان با "عید غدیر" رزمایش مواسات برگزار کردندشهر مقدس قم به شکرانه اکمال دین غرق در نور غدیر است

وی گفت: رسول خدا پیش از روز غدیر در منزلشان امیرالمؤمنین(ع) را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرد و فرمود علی (ع) جانشین من است و اگر کسی سیره پیامبر(ص) را به‌خوبی دنبال کند قدم‌به‌قدم جاپای غدیر را مشاهده می‌کند، روز غدیر اعلام رسمی امامت امیرالمؤمنین(ع) است چون پیش از آن رسول خدا چندین باربر جانشینی امام علی (ع) تأکید کردند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه غدیر موضوع روز است و همواره مورد تأکید است، افزود: از حضرت علی(ع) سؤال شد که حق با شما است ولی چرا سکوت کردید که در پاسخ فرمودند حق با حضرت یوسف  بود ولی به زندان رفت.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت ترویج جایگاه عید غدیر گفت: این موضوع مطرح می‌شود که اگر جوانی به سن بلوغ برسد باید تفکر غدیر یا سقیفه را مدنظر قرار دهد؟ برای عمل به احکام نیاز داریم بدانیم که موضوع غدیر به‌حق است و مورد تأکید باشد.

رفیعی ادامه داد: امامت، ولایت و زعامت جامعه به دست خدا است، علت اینکه امروز درباره غدیر بحث می‌شود به خاطر این است که احکام و باورهای قلبی و بر اساس دفاع از حق انجام می‌شود.

عید بزرگ غدیر هویت شیعیان است

وی با تأکید بر اینکه موضوع غدیر هویت شیعیان است، افزود: هویت شیعه به غدیر خم است و همان‌گونه که مظهر عزاداری عاشورا است درباره شادی باید غدیر منشاء باشد و در این عید بزرگ اطعام انجام شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: به مناسبت عید بزرگ غدیر باید لباس خوب پوشید و به بچه‌ها عیدی بدهیم و لباس برای مستمندان توزیع شود، علت اینکه نوروز در ذهن فرزندان مانده است به این خاطر است که لباس نو و تعطیلات به مناسبت آن انجام‌شده است و سبب شده در ذهن بماند.

ترویج جایگاه عید غدیر موردتوجه جامعه باشد

رفیعی خاطرنشان کرد: ادارات سعی کنند روز عید غدیر به کارمندان عیدی بدهند تا این روز بزرگ ترویج پیدا کند؛ ان‌شاءالله خداوند حیات، ممات وزندگی و آخرت ما را به تبعیت از رسول خدا و امیرالمؤمنین(ع) و اهل‌بیت(ع) قرار دهد.

انتهای پیام/452/س

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان به‌مناسبت "عید غدیر" برگزار شد مراسم جشن عید غدیر خم در حرم حضرت معصومه(س) از قاب دوربین اجرای طرح "نذر نان" در استان ایلام به‌مناسبت عید غدیر/ بیش از ۱۰۰هزار قرص نان توزیع شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان به‌مناسبت "عید غدیر" برگزار شد مراسم جشن عید غدیر خم در حرم حضرت معصومه(س) از قاب دوربین اجرای طرح "نذر نان" در استان ایلام به‌مناسبت عید غدیر/ بیش از ۱۰۰هزار قرص نان توزیع شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۲ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۳ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۴ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۵ نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است ۶ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۷ تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است ۸ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار تسنیم گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بزرگ بیروت؛ ۱۵۸ جان باخته و بیش از ۶ هزار زخمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بزرگداشت جدی ترین سفارش پیامبر اسلام ص تولیت آستان قدس رضوی استاد حوزه علمیه امیرالمؤمنین ع ترین اخبار ترویج غدیر عید غدیر رسول خدا غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم گفت: با همکاری بسیج محافل انس با قرآن در سطح استان یزد برگزار می‌شود که یکی از این مکان‌ها پارک‌های سطح شهر یزد است.
سرهنگ پاسدار آزادی نژاد، افزود:این محافل با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن برگزار می‌شود. 
وی گفت:جز خوانی، قرائت قرآن، تواشیح و مسابقه از جمله برنامه‌های این محافل است. 
همچنین ۶ غرفه فرهنگی تماشاخانه بزرگسالان، کودکان، پذیرایی، جهاد تبیین، پایش سلامت و غرفه ورزشی در کنار این محافل برپا شده است. 
این محافل قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در یکی از بوستان‌های سطح شهر یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مساله کنترل شهوت جنسی، یک امر تعادلی بین زن و مرد است
  • شب‌های قدر فرصت مغتنمی برای غفلت زدایی است
  • کسانی هدایت الهی را می پذیرند که با تقوا باشند
  • تلاش برای ترویج تدبر در قرآن
  • اجتماع امام حسنی‌ها یک نمایش عملیات بزرگ جهاد تبیین بود
  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • اسکان ۴۳ هزار مسافر نوروزی در بوستان غدیر مشهد
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • اجتماع بزرگ «امام حسنی‌ها» تجدید میثاق مردم با قرآن و عترت بود