Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@08:02:40 GMT

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۰۳۵

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا

 رئیس گروه بلایای جوی و حریق مدیریت بحران خوزستان گفت: عملیات مقابله با آتش سوزی در مناطق حفاظت شده محیط زیست قله شوایی و سبزآب شهرستان اندیکا که از جمعه شب شروع شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  از مدیریت بحران خوزستان، سیدمصطفی مرعشی روز شنبه با اشاره به وقوع حریق شب گذشته در جنگل‌های حفاظت شده محیط زیست سبزآب و شوایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیکا افزود: پس از وقوع آتش سوزی در این منطقه، مدیریت بحران استان به فرمانداری‌های اندیکا، لالی، ایذه و مسجدسلیمان آماده باش اعلام کرد و با حضور نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی، هلال احمر و جوامع محلی شهرستان‌های مذکور در محل وقوع حریق، عملیات اطفاء آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هماهنگی لازم از سوی مدیریت بحران استان جهت اعزام بالگرد آبپاش به منطقه نیز انجام شده است.

رئیس گروه بلایای جوی و حریق مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق این منطقه یکی از نیروهای منابع طبیعی که برای مقابله با حریق به منطقه اعزام شده بود، از ارتفاع سقوط کرد و مصدوم شد که با هماهنگی انجام شده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به درمانگاه منتقل شد. یکی از کارکنان محیط زیست نیز دچار گرمازدگی شد که اقدامات درمانی لازم برای مداوای وی انجام شد.

حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان اندیکا وجود دارد که از ابتدای سال تاکنون چندین نوبت دچار حریق شده‌اند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: آتش سوزی مدیریت بحران خوزستان شهرستان اندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی