Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:19:51 GMT

روسیه قرارداد نقتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۰۴۱

روسیه قرارداد نقتی آمریکا با کردهای سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه روسیه، مسکو با انتشار بیانیه‌ای به قرارداد نفتی شرکت آمریکایی و کُردهای سوریه واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، قرارداد نفتی آمریکا در سوریه مصداق نقض حاکمیت این کشور عنوان شده است.

در این بیانیه گفته شده دولت آمریکا بار دیگر بی توجهی خود به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت خارجه روسیه، آمریکا با این قرارداد حاکمیت و استقلال سوریه را به صورت واضح نقض کرده داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با محکوم کردن قرارداد نفتی آمریکا در سوریه، افزوده است: واشنگتن به طور غیر قانونی مناطقی در شمال شرق و جنوب سوریه را اشغال کرده و علاوه بر این در تاراج و فروش غیر قانونی منابع طبیعی این کشور که متعلق به تمامی مردم سوریه است، مشارکت می‌کند.

مسکو در عین حال در این بیانیه تاکید کرده که سیاست آمریکا در تقویت کردهای سوریه به شکل واضحی بر خلاف منافع دیگر گروه‌ها و جریان‌های مردمی در شمال شرق سوریه است که بحران‌های داخلی و تهدیدات خطرناک امنیتی را موجب خواهد شد.

شمال شرق سوریه که اکنون عناصر کرد بر آن مسلط هستند، منابع غنی از نفت را در خود جای داده است.

از سوی دیگر دولت آمریکا همان طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قول آن را داده بود برای بهره‌برداری از نفت سوریه وارد عمل شده و در اقدامی غیرقانونی قرارداد نفتی را بدون مجوز از دولت دمشق با کردهای سوریه منعقد کرده است.

این اقدام دولت ترامپ با واکنش منفی دولت سوریه به همراه ترکیه و ایران روبرو شده است.

کد خبر 4993691

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه سوریه ایالات متحده آمریکا نفت وزارت خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا لبنان رژیم صهیونیستی عراق انفجار بیروت ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی شیوع کرونا وزارت خارجه روسیه قرارداد نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد

ناصر کنعانی بعد از ظهر امروز جمعه در یک موضع‌گیری رسانه‌ای در این ارتباط  افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه، وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل