Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه ترین گزارش‌های رسانه های خبری از زد و خورد نیروهای امنیتی لبنان با تظاهرکنندگان ضد دولتی در میدان شهدا بیروت پایتخت این کشور و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به سوی معترضان برای متفرق کردن آنان حکایت دارد.

 تظاهر کنندگان عصر امروز شنبه در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان در مدیریت انفجار اخیر بندر بیروت دست به این تجمع زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شبکه خبری الجزیره از محل وقوع تجمع معترضان در پایتخت لبنان حاکی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به سوی آنان که در تلاش بودند ساختمان‌های پارلمان لبنان و وزارت امور خارجه این کشور را به تسخیر خود در آورند، گاز اشک آور شلیک کرد.

تظاهرکنندکان خشمگین براساس فراخوانی که از چندی قبل اعلام شد در اعتراض به سوء مدیریت و ناکار آمدی دولتمردان لبنان در پیشگیری از وقوع چنین حادثه هولناک عصر امروز در یکی از میادین اصلی بیروت تجمع کردند و آنان ضمن درخواست مجازات عاملان و مقصران انفجار بیروت از دولتمردان کنونی  این کشور خواستند از سمت خویش کناره گیری کنند. 

گزارش های رسانه‌ های خبری از بیروت و محل تجمع معترضان حاکی است که ‌در این اجتماع اعتراضی نیروهای امنیتی برای پراکندن تظاهر کنندگان ناگزیر به استفاده از گلوله های پلاستیکی شدند 

الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان تاکنون دهها تن زخمی شده‌اند. 
نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به ساختمان پارلمان اقدام به ایجاد موانع کرده‌اند.

تظاهر کنندگان خواهان تحقیق بین‌المللی در مورد انفجار بیروت شدند

هزاران تن از تظاهرکنندگان که در میدان شهدا بیروت گردهم آمدند بودند خواستار تحقیق و شفافیت در باره انفجار  روز سه شنبه گذشته که موجب کشته شدن بیش از ۱۵۰ شهروند لبنانی و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد ، توسطمجامع داخلی و بین المللی شده اند.
شبکه خبری اسکای نیوز  عصر شنبه از محل تظاهرات بیروت گزارش داد: تظاهرات امروز با عنوان «یوم الحساب» (روز حساب) برگزار و تظاهرکنندگان، مجازات عاملان انفجار اخیر بیروت و برکناری تمامی حاکمان سیاسی و دولتمردان این کشور را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان همچنین قدرت حاکمه سیاسی را لبنان مسئول کوتاهی و سکوت در قبال انبار کردن ۲۷۰۰ تن  نیترات آمونیوم در بندر بیروت دانستند.

شبکه خبری الجزیره نیز در گزارش تایید نشده‌ای اعلام کرد که تظاهر کنندگان وارد ساختمان وزارت امور خارجه لبنان در منطقه  الاشرفیه شدند.

این رسانه به نقل از جمعیت هلال احمر لبنان از زخمی شدن ۱۱۰ تن در جریان درگیری های بیروت و انتقال ۳۲تن از آنان به بیمارستان خبر داد.

هلال احمر لبنان همچنین اعلام کرد که به ۴۴ زخمی درگیرهای امروز، در محل تظاهرات امداد رسانی کرده است.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان ضمن درگیری با نیروهای امنیتی به سوی آنان سنگ پرتاب می کردند.

الجزیره افزود که صدای شلیک گلوله در مرکز بیروت تا زمان مخابره خبر همچنان شنیده می شود.

نیروهای امنیت داخلی لبنان خطاب به تظاهرکنندگان از آنان خواستند محل های درگیری در مرکز بیروت را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات لبنان بیروت نیروهای امنیتی تظاهر کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش هایی از جمهوری دونتسک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد کهیگان های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای روسی در این منطقه موقعیت خود را بهبود بخشیدند. نظامیان و شماری از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی دونتسک نیز هدف نیروهای روسی قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق دیگر دونتسک دفع شد.

بنا به این گزارش، در نتیجه درگیری در این محور ارتش اوکراین بیش از ۴۴۰ نظامی، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه موفق شد یک فروند هواپیمای میگ- ۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در فرودگاه دنپر منهدم کند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۹۴ پهپاد اوکراینی دردرگیری های ۲۴ ساعت گذشته منهدم کردند.

کد خبر 6084692

دیگر خبرها

  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد