Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:04:45 GMT

رشد ۹۳ درصدی صادرات گاز در دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۰۵۹

رشد ۹۳ درصدی صادرات گاز در دولت دوازدهم

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران وزارت نفت گاز

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران وزارت نفت گاز شرکت ملی گاز ایران وزارت نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان

بهمن عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در نشئت خبری  گفت:خوشبختانه منافع اقتصادی حاصل از عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای کشور ارمنستان در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه قابل توجه بوده و سهم تجارت این کشور با اعضا اوراسیا، طی سال‌های گذشته پس از شکل‌گیری این اتحادیه معادل ۷ واحد درصد رشد داشته است.

او افزود: رویکرد کشورمان نسبت به ارمنستان از یک کشور متفاوت است دروازه ورود به اوراسیا و اروپای دریایی، تبدیل ارمنستان به هاب تجاری ایران در قفقاز جنوبی، تقویت چندجانبه‌گرایی با محوریت ایران و ارمنستان و مشارکت جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه، تقویت اقتصاد مرزنشینی و حمایت از سهولت دسترسی ارمنستان به بنادر و مرزهای ساحلی ایران از جمله دریای خزر از جمله این پیشنهادات است.

عشقی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۹۱ درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان صورت گرفت. همچنین پروژه‌های دیگری نیز در زمینه برق، نفت، گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب در این کشور به اجرایی   شده است.

او بیان کرد: اما با وجود این موارد، دسترسی به بازار مصرف حدود ۹ میلیارد دلاری ارمنستان، محصور بودن در خشکی و نیاز به توسعه روابط با کشورهای منطقه، سهم نسبتاً بالای ایران در واردات ارمنستان، زمینه‌های صادرات مجدد محصولات ایران به طرف‌های ثالث اوراسیا و اروپا و بهره‌برداری از مناطق آزاد تجاری برای تولید و سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند اهمیت توسعه مراودات با این کشور را نشان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان