Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@23:52:58 GMT

درگیری پلیس لبنان با معترضان خشمگین در بیروت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۱۲۰

درگیری پلیس لبنان با معترضان خشمگین در بیروت

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، لبنان باردیگر شاهد برگزاری اعتراضات خشونت آمیز ضد دولتی است و در این ارتباط برخی منابع اعلام کرده‌اند که معترضان با برپایی اعتراضات وارد ساختمان وزارت خارجه این کشور شده اند.

اعتراضات امروز در لبنان از ساعات عصر آغاز شد و در ادامه به خشونت کشیده شد.

پیشتر نیز معترضان تلاش کرده بودند وارد ساختمان پارلمان در مرکز بیروت شوند، که پلیس مانع آشوب بیشتر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال گفته شده پلیس لبنان با هدف متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

این اعتراضات کمتر از چند روز پس از انفجار بزرگ در بندر بیروت صورت می‌گیرد که بخش‌هایی از این شهر را به صورت کامل ویران کرد.

به گزارش منابع خبری در مجاورت پارلمان لبنان در بیروت آتش سوزی بزرگی رخ داده است.

براساس آخرین آمار در انفجار بزرگ بیروت حداقل نفر ۱۵۸ کشته و ۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند

همچنین گفته شده در انفجار بزرگ بیروت حدود ۶۰ نفر نیز ناپدید شده‌اند.


درگیری پلیس لبنان با معترضان خشمگین در بیروت

هزاران تن از مردم لبنان عصر امروز در اعتراض به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بیروت، به خیابان های پایتخت آمدند، برخی از تظاهرکنندگان خشمگین که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند با پلیس درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، هزاران شهروند لبنانی که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای این کشور به بیروت پایتخت رفته بودند، تلاش کردند به برخی ساختمان های دولتی از جمله ساختمان پارلمان یورش ببرند که این اقدام با واکنش پلیس و نیروهای ضدشورش لبنان مواجه شد.

تظاهرکنندگان که شعارهایی علیه دولت لبنان سر می دادند، خواستار محاکمه مقصران انفجار اخیر در بیروت شدند که بیش از 150 تن را به کام مرگ کشاند.

تظاهرکنندگان همچنان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و بر رسیدگی به خواسته های خود از جمله مجازات مقصران انفجار اخیر و نیز بهبود شرایط معیشتی خود تاکید کردند.

در این بین پلیس با معترضانی که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها که اقدام به پرتاب سنگ می کردند به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی متوسل شد.

همچنین برخی منابع رسانه ای از ورود تعدادی از معترضان خشمگین به داخل ساختمان وزارت خارجه خبر داده اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معترضان لبنانی انفجار بیروت ساختمان پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، محمد رعد رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هفت ماه است که در باتلاق درگیری با اهالی مقاوم غزه و قهرمانان مقاومت گرفتار شده است و این مردم، جسارت، قدرت و ابتکارهای استراتژیک و تاکتیکی بی‌سابقه‌ای در این درگیری‌ها از خود نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد که کار به جایی رسیده است که دشمن صهیونیستی در پی افزایش فشار از سوی جبهه لبنان و غزه تلاش دارد از این عرصه تقابل خارج شود.

رعد ابراز داشت که امروز دشمن در لبه این تقابل است و موشک‌هایی را به بعلبک یا سوریه یا مناطق دوردست شلیک می کند تا مداخله‌های خارجی را ایجاد کرده و حمایت خارجی را برای خود دریافت کند.

وی ابراز داشت که اسراییل با هدف قرار دادن تعدادی از مستشاران نظامی ایرانی در سوریه، اشتباه بزرگی را مرتکب شد و باعث واکنش ایرانی‌ها به این حمله شد. مهم‌ترین چیزی که در واکنش ایرانی‌ها وجود داشت، این بود که قدرت بازدارندگی برای ایران حفظ شد و قدرت بازدارندگی دشمن اسراییلی در منطقه از دست رفت و این موضوع اهمیتی راهبردی در سطح مناقشات منطقه‌ای خواهد داشت.

هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز در اظهاراتی تاکید کرد که تمام تسلیحاتی که جبهه مقاومت در اختیار دارد، برای دفاع از مظلومان فلسطین و غزه است و تنها برای مانور دادن نیست.

این مقام ارشد حزب الله اظهار داشت: آمریکا باید بداند که موجودیتش در منطقه در حال افول است و اتفاقی که در واکنش ایران افتاد، تنها یک نمونه بود و ایران سلاح‌های پیشرفته‌تر و امکانات بالاتر خود را استفاده نکرده است.

وی افزود که مقاومت غزه با وجود تمامی سختی‌ها همچنان قدرتمند و مقتدر است و دشمن با وجود موشک‌ها و هواپیماهای زیادی که دارد، همچنان نمی‌تواند درگیری‌ها را به نفع خود به پایان برساند و جنگ فراگیر در آینده موضوع بزرگی را محقق خواهد کرد که تنها به زمان نیاز دارد و آمریکا باید منتظر فروپاشی رژیم صهیونیستی باشد.

کد خبر 6085079

دیگر خبرها

  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم