Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان تنها راه خروج این کشور از بحران زیرساختی را برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، حسان دیاب امشب در سخنانی گفت خروج از بحران زیرساختی لبنان تنها از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد آماده است مسئولیت را به مدت دو ماه برای توافق درباره حل بحران برعهده گیرد.

دیاب که در مقر نخست وزیری موسوم به السرای الحکومی در بیروت سخن می گفت، اظهار داشت ساعاتی پس از انفجار، لبنان به یک فاجعه بزرگ مبتلا شد که ما زیر بار آن قرار داریم، فاجعه ای که خسارتها و تلفات سنگینی به جا گذاشته و تاثیرات روانی بر مردم لبنان باقی گذاشه است.

وی تاکید کرد هر مسئول در این فاجعه باید مورد بازجویی و پاسخگویی به مردم پیش از حضور در برابر دستگاه قضایی قرار گیرد.

دیاب پرسید چگونه ممکن است این انبار با این حجم از خطر و بدون هرگونه اقدام(محافظتی) باقی بماند؟ آیا عجیب نیست؟ چرا این ماده به مدت هفت سال در اسکله باقی مانده است؟ چه کسی از باقی ماندن آن در اسکله سود برده است؟ تحقیقات حقایق را فاش خواهد کرد و اقداماتی که دستگاه قضایی تا امروز انجام داده، جدیت را نشان می دهد و تحقیقات گسترده تر خواهد شد.

نخست وزیر لبنان خاطر نشان کرد عبور کشور از این بحران و مصیبت یک مسئولیت بزرگ است، همه باید محاسبات و منفعت طلبی انتخاباتی را کنار بگذارند.

دیاب اظهار داشت انفجار اخیر یکی از نتایج فساد و سوء مدیریتی است که ما را به این فاجعه ای رساند که در آن به سر می بریم.

نخست وزیر لبنان ادامه داد خروج از این وضعیت تنها با انتخابات پارلمانی زودهنگام ممکن است، ما به همبستگی و همکاری همگان برای عبور از این مرحله دشوار نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد من دغدغه های مردم و سئوالاتشان را می دانم، هیچ چیزی نمی توان از دست دادن شهدا را جبران کند، ما همه آنها را از دست دادیم و آنها که بیشتر مصیبت دیدند، خانواده ها و فرزندانشان هستند.

R7532/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید ۲ سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند ۳ بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر ۴ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۵ خبرگزاری فرانسه: قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره ایران در شورای امنیت رد خواهد شد ۶ فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است ۷ پیش‌بینی استاد معتبر آمریکایی: ترامپ انتخابات را می‌بازد ۸ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند مهمترین اخبار بین الملل نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری النشره: تحقیقات مرتبط با انفجار بیروت در سه سطح انجام می‌شود سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت عید سعید غدیر فارین پالیسی: عربستان سال ۲۰۱۷ به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر را داده بود مهمترین اخبار تسنیم اعتراض رسمی ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی تندر گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، وزیر کشور  روز سه‌شنبه در حاشیه معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران درباره آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات گفت: با پشت سر گذاشتن بسیار خوب مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب در این دور، انتخاب ۴۵ نماینده به دور دوم کشیده شد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد افزود: در ۸ حوزه انتخابیه که قرار است بیش از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وحیدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد گفت: مقدمات برگزاری برای انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت آماده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به لرستان گفت: بسیاری از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در لرستان محقق شده است و موضوعات کلانی مانند معشوره مقدمات آن در دولت انجام شده و فرآیند قانونی آن طی شده است و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

 وحیدی با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان طی سال‌های متمادی تنها ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، افزود: طی یکسال اخیر ۱۳ درصد پیشرفت کرده و در حال حاضر ۵۱ درصد پیشرفت دارد و یک مشکل ساده حقوقی پیش آمده که آن نیز برطرف می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی بخش خصوصی در لرستان، افزود: این می‌تواند به سرعت رشد بیشتری پیدا کند.

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها