Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@21:54:36 GMT

طالبان ادعاها درباره همدستی با روسیه را رد کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۳۳۴

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان این ادعاها را بی‌پایه و اساس خواند و گفت: طرف آمریکایی از ما درباره دادن اطلاعات مربوط به تبانی با روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در ازای دریافت جایزه صحبتی نکرده چون آنها خودشان می‌دانند که این واقعیت ندارد و جعلی است. در حال حاضر، ما کانال ارتباطی نظامی داریم و اگر چنین نقضی صورت گرفته باشد، ما بیانیه‌های خود را می‌فرستیم و آنها نیز همین کار را می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنها از ما چنین درخواستی نکرده‌اند.

وی ادامه داد، طالبان از مسکو سلاح نخریده و تنها روابط سیاسی داریم. طالبان انبار مهمات و سلاح دارد و از ارتش افغانستان تجهیزات می‌خرد. من این ادعاها و اتهامات را رد می‌کنم. اینها درست نیست. ما روابطی با روسیه داریم اما فقط ارتباطات سیاسی است. دفتر سیاسی ما در دوحه، قطر روابطی با روسیه دارد همانطور که با سایر کشورهای منطقه دارد.

وی افزود: طالبان همچنین روابطی با وزارت خارجه روسیه دارد. ما نشست‌هایی با آنها داشته‌ایم. آنها را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. ما گفت‌وگوها و نشست‌هایی در مسکو داشته‌ایم. مسکو نقش مهمی در نشست افغان‌ها در روسیه ایفا کرده و ما برای نخستین بار در این مذاکرات حضور داشتیم.

سخنگوی طالبان همچنین گفت: اگر زندانی‌های ما آزاد نشوند، به این معناست که کابل نمی‌خواهد راه حل صلح آمیز در روند افغانستان به دست بیاید و آنها رویکرد نظامی را پیش گرفته‌اند. اگر چنین رویکردی مدنظر آنها باشد، درگیری‌ها بیشتر می‌شوند و مسؤولیت آن با دولت کابل است.

سهیل شاهین درباره نشست لویه جرگه نیز گفت، این نشست مانعی بر سر آزادی ۵۰۰۰ زندانی طالبان است. از نظر ما لویه جرگه مشروع نیست. در نشست دوحه نیز اشاره شد که آغاز نشست بین افغان‌ها با آزادی ۵۰۰۰ زندانی رقم می‌خورد پیمان دوحه یک مکانیسم مناسب برای بحران افغانستان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • ‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد/عکس
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود