Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه با تکذیب هرگونه تبانی با روسیه گفت: هرگز با روس‌ها توافق نظامی نداشته ایم.

به گزارش تاس، سخنگوی طالبان درباره برگزاری نشست لویی جرگه نیز گفت: به اصطلاح لویی جرگه کنونی که از سوی دولت کابل برگزار می‌شود، غیرقانونی است و تصمیمات آن بی اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سهیل شاهین، برای آزادی پنج هزار اسرای طالبان نیازی به برگزاری لویی جرگه نیست و توافقنامه دوحه مکانیسم مناسبی برای حل و فصل مساله افغانستان است.

شاهین درباره اتهام آمریکا در ارتباط با تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان امریکایی نیز گفت: این اظهارات غیرمسئولانه است و با واقعیت مطابقت ندارد. این گونه اظهارات بخشی از کارزاری است که مخالفان روند صلح در افغانستان به راه انداخته اند. آنها می‌خواهند به این روند ضربه بزنند و چوب لای چرخ می‌گذارند.

سخنگوی طالبان درباره حمایت نظامی و تسلیحاتی روسیه از این گروه نیز گفت: من این ادعا را رد می‌کنم. این حقیقت ندارد. ما با روسیه روابط داریم اما موضوع روابط سیاسی است. دفتر سیاسی ما در دوحه با روسیه همانند کشورهای همسایه دیگر و کشورهای منطقه روابط دارد. ما این گونه دیدگاه‌ها را رد می‌کنیم. این ادعاها همچنین می‌تواند بخشی از کارزار برای شکست توافق صلح باشد. آنچه که مربوط به تسلیحات ما می‌شود ما ذخایر سلاح در افغانستان داریم و همچنین از دولت کابل و ارتش سلاح خریداری می‌کنیم. ما با وزارت خارجه روسیه رابطه داریم و این روابط شفاف است ما دیدارهایی داشتیم که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت.

شاهین در مورد نقش روسیه در حل و فصل مساله افغانستان گفت: من معتقدم که نقش روسیه در این مساله بسیار مهم است. این کشور در گذشته زمانی که میزبان مذاکرات بین افغانی در مسکو بود نیز نقش مهمی برعهده داشت. ما برای نخستین بار به آنجا رفتیم.

سخنگوی طالبان درباره اعلام آمادگی ایران برای میزبانی مذاکرات بین افغان و رابطه با ایران نیز گفت: ما با کشورهای همسایه ازجمله ایران تماس داریم زیرا با این کشور مرز طولانی داریم. صدها هزار پناهنده افغان در ایران به سر می‌برند به این ترتیب ما با ایران گفت وگو می‌کنیم. ما در خصوص حل و فصل صلح آمیز مساله افغانستان گفت وگو کردیم و در آینده نیز به مذاکره در این خصوص ادامه می‌دهیم. تهران اراده برای حل مساله افغان از خود نشان می‌دهد و ما از مشارکت این کشور استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

104 / 361 سهیل شاهین طالبان صلح افغانستان ایران و افغانستان ایران و طالبان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سهیل شاهین طالبان صلح افغانستان ایران و افغانستان ایران و طالبان نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان صبح امروز با سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیات دیپلماتیک همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به خلاف آنچه تلاش می‌شود که در رسانه‌ها القا کنند، اقدام ایران یک دفاع مشروع بود و نه یک حمله به رژیم صهیونیستی.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کشورهای مسلمان باید تلاش کنند تا در حرکتی جمعی برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اقدام عملی انجام دهند.

در ابتدای این دیدار سیدحسن مرتضوی از موضع حکومت سرپرست افغانستان در قبال اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و این موضع شفاف و روشن افغانستان را باعث دلگرمی امت اسلامی دانست.
حکومت سرپرستی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، این اقدام را «مشروع» دانسته و از جامعه جهانی درخواست کرده بود که مانع اقدامات جنایتکارانه این رژیم در غزه شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • استقبال خانواده شهدای لشکر فاطمیون از پاسخ موشکی ایران + فیلم
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • استقبال سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه از دیدار با ایران
  • استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه‌ از دیدار برابر ایران
  • سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران استقبال کرد
  • دیدار قلعه‌نویی با مونتلا/ استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا