Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:57:35 GMT

آغاز فعالیت اکیپ های تشدید نظارت بر بازار شیراز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۳۶۵

آغاز فعالیت اکیپ های تشدید نظارت بر بازار شیراز

حقیقی گفت: فعالیت اکیپ های تشدید نظارت بر بازار به مدت ۱۰ روز و از ۲۰ مرداد با حضور ۴۰ اکیپ بازرسی در شیراز آغاز خواهد شد و عملکرد فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در شیراز مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول حقیقی»، امروز (شنبه 18 مرداد) در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز با اشاره به فعالیت گشت های تشدید نظارت بر بازار شیراز گفت: تشدید نظارت بر قیمت محصولات عرضه شده بازار شیراز با هدف جلوگیری از افزایش قیمت، گران فروشی و کم فروشی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز افزود: در این نظارت از تمام ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های نظارتی و قاطعیت برای جلوگیری از نرخ گذاری کاذب و ایجاد جو روانی توسط سودجویان اعمال خواهد شد تا باری از دوش شهروندان برداشته شود.

وی اضافه کرد: اعضای کارگروه تشدید نظارت، شامل اتاق اصناف، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، سازمان «صمت» و ... هستند که با فرمانداری شیراز در اجرای این طرح همکاری می کنند.

حقیقی تصریح کرد: رسالت بازارچه ها در شهر خدماتی است و باید علاوه بر نظارت بر کیفیت و سالم بودن کالاها در این بازارچه ها بر قیمت گذاری های اولیه نیز توجه شود.

وی ادامه داد: بر فعالیت رستوران ها، کافی شاپ ها و تالارهای پذیرایی نیز در مورد رعایت پروتكل های بهداشتی، نظارت بر مراکز شماره گذاری خودرو و ... نیز در شیراز انجام خواهد شد.

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز اضافه کرد: واحد بازرسی در شهر صدرا و روستاهای بخش مرکزی نیز راه اندازی شده و استقرار خواهد یافت.

حقیقی اعلام کرد: فعالیت اکیپ های تشدید نظارت بر بازار به مدت ۱۰ روز و از 20 مرداد با حضور ۴۰ اکیپ بازرسی در شیراز آغاز خواهد شد و عملکرد فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در شیراز مورد  بازرسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرمانداری شیراز نظارت بر بازار هیات نظارت اصناف شیراز تشدید نظارت بر بازار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در پی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۲۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۱۸ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف و فاقد شرایط بهداشتی در این بازدید‌ها ضبط و ۸ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم از این مقدار فرآورده پس از صدور حکم قضایی معدوم شده است. 
فتاحب با اشاره به ثبت ۳۱۸ مورد غیر بهداشتی در مدت اجرای طرح تشدید افزود: در جریان بازرسی از واحد‌های تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت ۱۱۶ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های ضبطی انجام گرفته و ۲۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

او گفت: ۱۶ هزار و ۷۲۸ راس دام سبک و سنگین در جریان اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۸۲۶ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده است.
فتاحی افزود: بدنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور استان، ۴ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های دام این استان ضبط شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تولید شش هزار و ۵۴۹ تن گوشت مرغ طی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.
فتاحی افزود: مقدار ۲۹ هزار و ۶۰۷ کیلوگرم لاشه طیور به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های طیور این استان ضبط شده است.
 طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت ۱۰۳ نفر از بازرسین دامپزشکی سراسر استان انجام شد.

 یک هزار و ۹۰۵ واحد واحد شامل مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد پروتئینی و فرآورده خام استان مرکزی در این طرح مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی استان قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی