Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:36:26 GMT

۲۳۰ زندانی همدان مشمول عفو رهبری انقلاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۵۲۵

۲۳۰ زندانی همدان مشمول عفو رهبری انقلاب شدند

حسن خانجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد زندانی همزمان با عید سعید غدیر خم از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی توضیح داد: این افراد از سوی دایره اجرای احکام برای برخورداری از عفو پیشنهاد شده بودند که در کمیسیون عفو استان که رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، رییس حفاظت اطلاعات دادگستری و مدیرکل زندان ها عضو آن هستند پرونده آنها بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب همدان بیان کرد: پرونده های مورد موافقت اعضای این کمیسیون به تهران ارسال و در کمیسیون مرکزی عفو نیز با آزادی آنها موافقت شد که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه به رهبر فرزانه انقلاب، معظم له با آزادی این افراد موافقت کردند.

خانجانی ادامه داد: تعداد پیشنهادهای همدان برای عفو و آزادی زندانیان بسیار بالا بوده به گونه که هم اینک برای یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر فرم مربوطه تکمیل شده و منتظر اظهار نظر کمیسیون عفو تهران هستیم. 

وی گفت: عفو زندانیان به جز اراذل و اوباش و افراد دارای شاکی خصوصی نظیر قصاص و دیه شامل تمامی جرایم عمومی شده و محدودیتی ندارد به ویژه با سیاست های جدید قوه قضائیه جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی نیز از عفو مستثنی نیستند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان افزود: برخی از پرونده ها اگر مشمول عفو نشوند پیشنهاد شده تخفیف مجازات بگیرند به طور مثال از ۳۰ سال به ۱۰ سال حبس، محکومیت زندانی کاهش یابد.

خانجانی اضافه کرد: همدان رتبه نخست عفو را در کشور به خو د اختصاص داده است و تمام تلاش مجموعه قضایی کاهش جمعیت زندانیان است.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم مقام معظم رهبری همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم مقام معظم رهبری همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان عید سعید غدیرخم مقام معظم رهبری همدان دادگستری کل استان همدان اداره کل زندان های استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در چه موضوعاتی بود؟
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم