Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@10:58:03 GMT

وضع استان های کشور به لحاظ ابتلا به کرونا و میزان بستری ها

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۶۷۳

‍‍‍‍‍‍

دکتر حق دوست فوق تخصص بیماری‌های عفونی: مردم، کل ایران را در شرایط قرمز فرض کنند چراکه با کوچکترین بی احتیاطی کل استان های می توانند در شرایط بحران قرار بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی‌اکبر حق‌دوست فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: روند کاهشی فوتی های ناشی از کرونا، متاثر از مداخلات هفته های اخیر است؛ چراکه کوپکترین غفلت نتایج را دوباره تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حق دوست گفت: یکی از مداخلاتی که در روند کاهشی مرگ و میر تاثیرگذار بوده استفاده از ماسک و اثربخشی استفاده از ماسک بوده است.

او افزود: اسلایدها بر اساس مدل سازی در سطح جهان انجام شده است. از شروع بیماری روند بیماری افزایشی بوده است و با شیب ملایمی روند افزایشی را نشان می دهد. با رعایت پروتکل ها می توان با شیب ملایم و افزایش مختصر حرکت کرد اما اگر پروتکل ها رعایت نشود از اواسط شهریور می تواند سناریوهای خطرناک تری بوجود بیاید و میزان افزایش تندتر و بیشتر خواهد بود. اگر همه مردم از ماسک بعنوان شاخصه مهم فردی استفاده کنند و پروتکل ها را رعایت کنند بیماری از بین نمی رود ولی روند افزایشی نخواهد بود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر حق دوست گفت: نقاط آبی نشان دهنده  میزان بستری ها در اسفند بوده که کاهش یافته است، به نظر می رسد در ابتدا در استان ها یک اپیدمی را تجربه کردیم ولی با مدیریت درست کل کشور هوشیار شد تعداد مرگ و میرها کاهش به طور قابل ملاحظه ای یافت ولی با تغییر دوباره رفتارها میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا کم کم روند افزایشی گرفت و استان ها دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت. اگر هوشیار باشیم تمام استان ها در چند هفته دیگر به آبی و روند کاهشی بیماری نزدیک خواهد شد.

به نظر من کل ایران را باید قرمز درنظر گرفت و کنترل بیماری باید روزانه باشد و مردم بدانند که با کوچکترین بی احتیاطی کل استان ها می توانند در شرایط بحران قرار بگیرند. از مردم هم درخواست می شود، در عین حال که باید به شعائر اسلامی در  ماه محرم پایبند باشیم با رعایت پروتکل ها در کنترل بیماری کمک کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در ادامه افزود: در مقابل این ویروس که هرروز علائمی جدید از خود بروز می دهد باید با دقت بیشتری رفتار کنیم و برخلاف پیشرفت ها ممکن است در مراحل آخر ساخت واکسن بازهم در برابر کرونا بی اثر باشد. 

او افزود: حدس زده می شود اگر انفلوآنزا و کرونا در پاییز باهم شیوع داشته باشند بازهم در سطح جهان تعداد مبتلایان افزایش یابد.

دکتر حق دوست گفت: با توجه به شناخت و اطلاع کم درباره این ویروس ( کرونا ) ممکن است میزان آلودگی مجدد قابل ملاحظه باشد و واکسن را بی اثر کند، هنوز اطلاعات علمی درباره این ویروس کامل نیست.

با توجه به اهمیت ایمنی سلولی در کرونا بنابراین سرم درمانی ممکن است اثر درمانی داشته باشد اما معجزه نمی کند و صددرصد نیست. واکسن در برخی کشورها درحال آزمایش است اما زمان مشخص می کند که بعد از گذشت سه تا شش ماه بعد ایمنی بدن چقدر کاهش می یابد بنابراین قضاوت درباره اثربخشی واکسن هنوز زود است.

دکتر حق دوست درباره رابطه سکسکه با کرونا گفت: از آنجاییکه این ویروس در درمغز و درون رگ التهاب ایجاد می کند هرکجا از مغز التهاب ایجاد کند عوارض خواهد داشت و ممکن است حتی به صورت سکسکه بروز کند و تاثیر داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پروتکل ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رهام یوسف نژاد افزود: ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به عفونت‌های حاد تنفسی مبتلا شده‌اند که مهمترین آنها ویروس‌های آنفلونزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها هستند.

وی ادامه داد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی بیشتر به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گسترش عفونت‌های تنفسی را بیشتر از راه قطرات ریز تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل عنوان کرد.

وی با بیان این‌که با ورود ویروس به بدن مخاط ملتهب و آلوده می‌شود، عنوان کرد: خارش گلو، سرفه، آب ریزش بینی، کاهش اشتها، بی حالی، بدن درد و سر درد از نشانه‌های معمول ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

یوسف نژاد اظهار کرد: رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

وی شست و شوی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و اداره‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های آلوده را در پیشگیری از ابتلا به عفونت موثر دانست.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که مراجعه به موقع به‌پزشک می‌تواند عوارض بیماری را کاهش دهد، اضافه کرد: افراد پر خطر در زمان ابتلا دارو‌های ضد ویروسی را بنا به تشخیص و دستور پزشک مصرف و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی گفت: استراحت، نوشیدن آب و مایعات کافی برای بهبودی این بیماران توصیه می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ورزش منظم خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه