Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@05:52:15 GMT

مصر پنج جنگنده از روسیه تحویل گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۸۸۲

مصر پنج جنگنده از روسیه تحویل گرفته است

به گزارش افکارنیوز،

پایگاه خبری «الحره» وابسته به آمریکا در گزارشی خبر داد که مصر پنج جنگنده از روسیه تحویل گرفته است.

اخبار بین الملل- الحره به نقل از منابعی «نظامی و رسانه‌ای» گزارش داد که قاهره پنج جنگنده از مجموع ۲۴ جنگنده‌ای را که قرار بود روسیه تا سال ۲۰۲۴ به مصر تحویل دهد، دریافت کرده است.

الحره در ادامه گزارش داد که این پنج جنگنده بدون هیچ گونه نشان یا علامتِ دال بر هویت کشور دریافت کننده آنها، از فرودگاه از فرودگاه «تولمچوا» شهر نووسیبیرسک (جنوب روسیه) به مصر ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه بر دُم جنگنده‌ها ارقامی از ۹۲۱۰ تا ۹۲۱۴ درج شده بود، نوشت که این معامله با قیمت دو میلیارد دلار میان روسیه و مصر صورت گرفته است.

الحره همچنین اشاره کرد که معامله جنگنده‌های سوخو-۳۵ که میان مسکو و قاهره همچنان مبهم است زیرا مصر، پس از چین، تنها کشوری است که این نوع جنگنده را از روسیه دریافت کرده است.

در این گزارش آمده است که این معامله می‌تواند روابط آمریکا و مصر را تحت تأثیر قرار دهد زیرا قاهره سالانه از آمریکا کمک‌‌های نظامی دریافت می‌کند.

در همین ارتباط، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، ماه نوامبر گذشته، به مصر درباره عواقب معامله یادشده هشدار داده بود. او در این خصوص گفته بود: «با مصری‌ها شفاف بودیم. به آنها با تأکید گفتیم که اگر تسلیحاتی روسی مثل سوخو-۳۵ را دریافت کنند. این مسئله آنها را در معرض تحریم قرار خواهد داد و باعث خواهد شد جایگاه خود را به عنوان هم‌پیمان منطقه‌ای [آمریکا] از دست بدهند و آنها این را می‌دانند».

الحره در ادامه نوشت: «اگر مصر بر امضای معامله جنگنده‌های روسیه با مسکو پافشاری کند، این مسئله ممکن باعث شود قاهره کمک‌های نظامی را که سالانه از آمریکا به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار دریافت می‌کند، از دست بدهد.

الحره همچنین به نقل از یک منبع نظامی در نیروی هوایی مصر نوشت: «مصر و آمریکا با یکدیگر از روابط استراتژیک مهمی برخوردار هستند. دامن زدن به چنین مسائلی در این زمان، شک برانگیز است».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه روسیه مسکو مصر جنگنده ها پنج جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)