Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@07:40:12 GMT

خطوط هوایی انگلیس ۱۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۰۹۱۱

به گزارش رویترز، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز جمعه اعلام کرد که برنامه خود را برای کاهش 12000 شغل در نتیجه بیماری همه گیر کرونا در حالی پیش برده است که بیش از 6000 کارمند تصمیم به خروج داوطلبانه از این شرکت گرفتند.

این خطوط هوایی که متعلق به گروه IAG است، روز جمعه نامه هایی را به کارمندان خود ارسال کرد تا به آنها بگوید که آیا هنوز شغلی دارند یا نه، و اگر دارند از آنها خواسته شده که یک قرارداد جدید را بپذیرند یا در سمت خود باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری همه گیر کرونا به شدت به بخش مسافرت هوایی آسیب رسانده است و بریتیش ایرویز می گوید تقاضا تا سالها بهبود نمی یابد.

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر فقط 20 درصد از پروازهای خود را انجام می دهد و 20 میلیون پوند (35.9 میلیون دلار) در روز ضرر می کند.

سخنگوی بریتیش ایرویز گفت: ما باید برای محافظت هرچه بیشتر از مشاغل، تصمیم های دشواری بگیریم و هر اقدام ممکن را انجام دهیم.

اما اتحادیه صنفی یونایت، که نماینده خدمه پرواز است، استدلال می کند که این شرکت هواپیمایی با پیشنهاد کاهش مشاغلی که ارائه داده، زیاده روی کرده است.

این اتحادیه بریتیش ایرویز را متهم کرده است که می خواهد حقوق کارمندان خود را به شدت کاهش دهد و اعتراضاتی را علیه خود ترتیب داده تا حمایت سیاسی را از این امر به دست آورد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بریتیش ایرویز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 10 نوسازی نشده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال آینده 7500 دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم این در حالی است که با عقد قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی که 2000 دستگاه آن دیزلی و 500 دستگاه آن برقی است و همچنین قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری برقی از شرکت‌های چینی مجموعاً تعداد اتوبوس‌های تولید داخل و وارداتی به 5000 دستگاه می‌رسد. 

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است طی 5 الی 6 ماه، 2500 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده شود و به تدریج تا پایان سال، 5000 دستگاه اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس نوسازی شد و از ابتدای دوره مدیریت فعلی شهر تهران تاکنون 900 دستگاه اتوبوس از طریق شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد این ناوگان شده است.

به گفته علیزاده، در آینده‌ آنقدر تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد که با کمبود راننده پایه یک مواجه خواهیم شد و با ورود اتوبوس‌های جدید تلاش می‌کنیم معطلی مردم به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه به وضعیت اورهال اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 500 دستگاه اتوبوس 18 متری بازسازی خواهد شد این در حالی است که در کنار نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها، شاهد ورود مینی‌بوس‌ها به چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود زیرا نسبت به مهندسی خطوط اتوبوسرانی اقدام کرده‌ایم و از آنجایی که برخی خطوط مسافران کمی دارند، استفاده از مینی‌بوس در دستور کار قرار می‌گیرد تا اتوبوس‌های 12 متری در خطوط پرمسافر خدمات رسانی کنند. 

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نیز اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران متعلق به شهرداری و بخش دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند که شرکت واحد دخل و تصرفی در حقوق رانندگان آن ندارد و فقط به صورت ماهانه خدمات بر اساس پیمایش انجام شده، یارانه پرداخت می‌کند. 

وی درباره تغییر جایگاه حضور زنان و مردان در اتوبوس‌های بی آر تی نیز گفت: در این زمینه شکایات زیاد و تصادفات جرحی داشتیم و از آنجایی که با همکاری پلیس راهور هم نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم، ترمزهای ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای زنان مسافر موجب بروز تصادفات می‌شود بنابراین با توجه به اینکه آسیب‌پذیری بانوان بیشتر است نسبت به تغییر حل حضور آنها اقدام شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زنان مسافر در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری نیاز دارند که قسمت انتهایی اتوبوس فضای بیشتری دارد.

به گفته وی، تغییر جایگاه زنان و مردان موجب رضایت نسبی مسافران شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد