Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:26:25 GMT

چرا باید تایر‌های خودرو را جابه جا کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۱۸۸

چرا باید تایر‌های خودرو را جابه جا کرد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به طور کلی تایر‌ها باید بین هر ۴ هزار تا ۸ هزار کیلومتر با یکدیگر جا به جا شوند که حداکثر عمر مفید را داشته باشند. همچنین می‌توانید این کار را همزمان با تعویض روغن انجام دهید.

با توجه به نوع سیستم انتقال قدرت خودرو، تایر‌ها به انواع گوناگون ساییده می‌شوند. برای مثال در خودرو‌های دیفرانسی جلو طبیعتا سایش لاستیک‌های جلو بیشتر است و بر عکس آن درباره خودرو‌های دیفرانسیل عقب صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در خودرو‌های دو دیفرانسیل معمولا هر ۴ تایر به صورت هماهنگ سایش پیدا می‌کنند.

برای خودرو‌های سواری چندین نوع جا به جایی وجود دارد به آن‌ها پرداخته خواهد شد:

*حالت اول: در حالت اول هنگام جا به جایی، تایر‌های محور عقب به همان صورت به جلو منتقل می‌شوند، یعنی تایر چرخ عقب در سمت چپ به محور جلو سمت چپ و همین حالت برای تایر سمت راست محور عقب رخ می‌دهد. اما تایر‌های جلو به صورت ضربدری جا به جا می‌شوند، یعنی تایر چرخ جلو سمت راست به چرخ عقب سمت چپ و تایر چرخ جلو سمت چپ به قسمت عقب سمت راست منتقل می‌شود.

*حالت دوم: در حالت دوم هر چهار تایر به صورت ضربدری با یکدیگر جا به جا می‌شوند.

*حالت سوم: دقیقا برعکس حالت اول، تایر‌های جلو بدون تغییر جهت به محور عقب منتقل می‌شوند، اما تایر‌های عقب به صورت ضربدری به محور جلو متصل می‌شوند.

*حالت چهارم: این حالت، تایر‌های هر محور در هر سمت، با دیگر تایر آن محور در همان طرف جا به جا می‌شود. یعنی تایر محور عقب سمت چپ با تایر محور جلو سمت چپ و همین رویه برای سمت دیگر انجام می‌شود.

این حالت برای تایر‌های آج جهت دار استفاده می‌شود.

*حالت پنجم: حالت پنجم برای خودرو‌هایی است که سایز محور جلو و عقب آن با یکدیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد تشخیص کیلومتر واقعی خودرو

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی های خودرو محور جلو محور عقب جا به جا جلو سمت سمت چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی عنوان کرد: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 6080095 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران
  • حذف و جابه‌جایی میدان بیستون با هدف روان‌سازی و گره‌گشایی ترافیک
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • یک کشته در حادثه واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در محور خواف به قاین
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای