Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در سال پایانی عمر خود قرار دارد و با توجه به احتمال بروز انحراف در بودجه‌های عمرانی کشور مجلس تلاش می‌کند جلوی این کار را بگیرد. - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر‌اینکه سال 99 از جهات مختلف سال سختی برای اعتبارات و بودجه‌های تخصیصی به پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت در سال پایانی عمر خود قرار دارد و با توجه به احتمال بروز انحراف در بودجه‌های عمرانی کشور مجلس تلاش می‌کند جلوی این کار را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعتبارات مربوط به توسعه استان گیلان را در سه بخش بودجه ملی، بودجه ملی - استانی و بودجه استانی خلاصه کرد و ابراز داشت: در کمیته عمرانی هنوز برای بخش عمرانی تصمیم‌گیری نشده اما با این حال هزار میلیارد تومان برای حوزه عمران گیلان در بخش‌های مختلف اعتبار در نظر گرفته شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه به علت وجود برخی از محدودیت‌ها و مشکلات در بخش استانی بودجه زیادی نمی‌توان برای حوزه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان گیلان در نظر گرفت عنوان کرد: دولت بودجه عمرانی را به طور معمول زیر 50 درصد تخصیص می‌دهد و اعداد و ارقام اعلام شده فقط در حد اعتبار است و هنوز تخصیصی انجام نشده است.

اصفهان| اکتشافات جدید در تپه اشرف نیازمند بودجه عمرانی برای تبدیل به سایت باستان‌شناسی استبودجه عمرانی استان قم امسال 13 درصد کاهش یافتمعاون مهندسی ناجا در کرمان: تنها 200 میلیارد تومان از بودجه عمرانی ناجا در سال گذشته اختصاص یافت

وی معضل کسری بودجه در کشور را یکی از مشکلاتی که با آن به ویژه در سال 99 مواجه هستیم اعلام کرد و با بیان اینکه دولت باید این کسری را به شیوه‌های مختلف کاهش دهد تصریح کرد: در حال حاضر از گنبد تا آستارا هزاران مهمانسرای دولتی وجود دارد که تنها هزینه بر روی دست دولت می‌گذارند و عایدی چندانی هم ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس یکی از این راه‌های جبران کسری بودجه کشور در سال 99 را فروش اموال دولتی نظیر همین مهمانسراها اعلام کرد و افزود: با توجه به تنگناهای بودجه‌ای که امسال با آن مواجه هستیم به نظر می‌رسد اعتباری که برای اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص پیدا می‌کند حدود 20 تا 25 درصد باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس وعده‌های بسیار زیادی که به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در مورد پرداخت مطالباتشان داده شده است را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دولت از یک طرف باید به این تعهدات عمل کند از طرف دیگر با توجه به اینکه سال پایانی خود را سپری می‌کند درصدد اتمام برخی از پروژه‌ها است.

کوچکی‌نژاد تمرکز پول و اعتبارات برای اتمام برخی از پروژه‌های سطح کشور که در یک نقطه متمرکز شده‌اند و غفلت از سایر طرح‌ها را از دیگر نگرانی‌هایی که وجود دارد خواند و گفت: مجلس تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از بروز انحراف در اعتبارات عمرانی سال 99 کاسته شود و سایر طرح‌ها نیز از اعتبارات بهره‌مند شوند.

وی به صفر رسیدن بودجه عمرانی در سال 99 و همزمان با پایان کار دولت را معضلی بزرگ تلقی کرد و با بیان اینکه باید در جهت ممانعت از این اتفاق تدابیر لازم اندیشیده شود خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به پیمانکاران بیکاری را در جامعه افزایش می‌دهد و از طرف دیگر روند توسعه زیرساخت‌ها را در استان‌ها به عقب می‌اندازد.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... بودجه عمرانی سال آینده ۶۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد‌ بودجه سلامت استان ۴.۵ برابر کل بودجه عمرانی آذربایجان شرقی است ۸۱۱.۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی استان کرمان تخصیص یافته است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بودجه عمرانی سال آینده ۶۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد‌ بودجه سلامت استان ۴.۵ برابر کل بودجه عمرانی آذربایجان شرقی است ۸۱۱.۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی استان کرمان تخصیص یافته است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۲ اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت ۳ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۴ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۵ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: راه نجات "هفت‌تپه" تغییر مدیریت و حمایت نهادهای انقلابی است ۶ نماینده مردم ورامین در مجلس: علی‌رغم اختلاف‌نظرها می‌توانیم در مسائل مهم کشور هم‌نظر باشیم ۷ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از حضور امام جمعه اهواز در هفت‌تپه / حجت‌الاسلام ‌موسوی‌فر پای درد دل‌های کارگران ‌نشست ۸ تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از حضور امام جمعه اهواز در هفت‌تپه / حجت‌الاسلام ‌موسوی‌فر پای درد دل‌های کارگران ‌نشست حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: راه نجات "هفت‌تپه" تغییر مدیریت و حمایت نهادهای انقلابی است اصفهان| به بهانه سالگرد شهادت "محسن حججی"؛ شهید بی‌سری که لرزه بر پیکر دشمن انداخت مهمترین اخبار تسنیم اعتراض رسمی ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی تندر گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان: راه نجات "هفت‌تپه" تغییر مدیریت و حمایت نهادهای انقلابی است انفجار بیروت|وزیر دارایی لبنان: غذا و دارو مهمترین نیازهای لبنان است تولیت آستان قدس رضوی: تعظیم واقعه غدیر، بزرگداشت جدی‌ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه های عمرانی میلیارد تومان عمرانی استان بودجه عمرانی عضو کمیسیون ترین اخبار پروژه ها هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها