Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@12:34:48 GMT

سیم‌کارتتان را بدون سند زدن، واگذار نکنید

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۴۸۰

با توجه به اینکه بسیاری از جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه سایر افراد انجام می‌شود، کاربران نباید سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند. همان‌طور که پلیس فتا هشدار داده است، با در اختیار گرفتن سیم‌کارت‌ها توسط مجرمان، ارتکاب اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از طریق سیم‌کارت، این دارنده و مالک سیم‌کارت است که باید پاسخگو باشد و قانون وی را می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازطرفی خرید و فروش سیم‌کارت‌های فعال بدون انجام تغییر سند مالکیت، غیرقانونی است و کاربران نباید سیم‌کارت‌های روشن خود را بدون تغیر سند مالکیت بفروشند، زیرا خریداران به این شیوه، مجرمان سایبری هستند که برای گم کردن رد خود دوست ندارند سند به نام خود بزنند.

کاربران باید از اعتماد بی‌مورد در خصوص خرید و فروش سیم‌کارت در شبکه‌های اجتماعی پر کاربرد خودداری کنند. همچنین کاربران باید هنگام انتقال سند مالکیت سیم‌کارت‌های خود، حتماً اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی که با آن سیم‌کارت فعال شده‌اند را حذف کند، زیرا احتمال سوءاستفاده از اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی توسط خریدار سیم‌کارت وجود دارد.

بنابراین لازم است مالکیت سیم‌کارت‌ها را جدی بگیرید. بدین ترتیب تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند./ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیم کارت واگذاری سند زدن سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ارس به اردبیل واگذار شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی تقوا را یک امتیاز اساسی برای رشد و ترقی انسانها دانست و اظهار کرد: خداوند تمام امکانات معنوی را برای رسیدن به تکامل و رشد در راستای تقوا قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: هر هفته موضوعات کلان منطقه‌ای و کشوری از مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس از تریبون نمازجمعه مطالبه گری می شود که یکی از مهمترین آنها در راستای رشد تولید و جهش تولید احیا حقابه مغان از رود ارس است که متاسفانه توسط استان آذربایجان شرقی دست درازی می شود و تنها راه حل این بحران اعطای مدیریت رود ارس به استان اردبیل است.

امام جمعه بیله سوار گفت: با اینکه رود ارس در محور آذربایجان غربی است اما مدیریت آن به دست آذربایجان شرقی است ولی با توجه به اصل احداث رود ارس به خاطر حوزه مغان باید مدیریت آب رود ارس نیز به استان اردبیل واگذار شود.

عزیزی بحران آب مغان به ویژه در کشت دوم را ناشی از سوء مدیریت از آب منطقه ای آذربایجان شرقی دانست و تصریح کرد: کشت ۱۰ هزار هکتار برنج نمونه بارز و عینی این سوء مدیریت است که این موضوع در شهرستان بیله سوار به خاطر انتهای شبکه بودن بسیار مهم و ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه به داستان پرغصه مردم غزه و فلسطین اشاره کرد و افزود: بالاترین عار ننگ و نفرین ها بر مدعیان حقوق بشر، آزادی بیان، حقوق زن و کودک و محاکمه بین المللی و سران کشور های اسلامی و نظام لیبرال و دموکراسی غربی و تفکر غربی که نظاره گر و شاهدین جنایات تاریخی و نسل کشی و هجوم و کشتار وحشیانه هستند.

عزیزی با تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، به دستاوردهای نظام اشاره کرده و خواستار جهاد تبیین توسط افراد تاثیر گذار جامعه شد.

وی فرارسیدن شب های قدر و سالروز ضربت خوردن و شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و از عموم مردم خواست؛ به دلیل تقارن این ایام عزیز با روز طبیعت، حرمت این روز را نگه داشته و دین خود را مثل همیشه به اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

کد خبر 6064911

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی/ این ۲ نکته حیاتی را فراموش نکنید
  • مدیریت ارس به اردبیل واگذار شود
  • محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • حمله آلوارو موراتا به رسانه‌ها: اعتبار من را خدشه‌دار نکنید
  • کعبی: شک نکنید فولاد به جایگاه اصلی اش برمی گردد/ ویسی می خواهد به تیم شهرش کمک کند
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • ماشین که جوش میاره درب رادیاتور را باز نکنید + فیلم