Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:13:53 GMT

۲۵ مدرسه سیل زده گلستان در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۶۸۵

۲۵ مدرسه سیل زده گلستان در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد

احسان گوهری راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۳۰ مدرسه در سیل سال ۹۸ تخریب شده بود که ۲۵ مدرسه در مهرماه و یا انتهای سال ۹۹ افتتاح و بقیه در سال بعد به بهره برداری خواهد رسید.

طبق گفته وی از ۲۰۰ میلیارد تومانی که خیران برای بازسازی مدارس سیل زده گلستان متعهد شده بودند ۳۰ درصد اختصاص یافته است.

گوهری راد با اشاره به تراکم دانش آموزان در مدارس گلستان، افزود: ۴۴ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۱۰ مدرسه کمتر از پنج نفر در استان وجود دارد و سالانه براساس میانگین هزینه ای که برای هر دانش آموز می شود، پنج و نیم میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۶۰۲ کلاس هوشمند در سال ۹۲ داشتیم که این عدد در سال ۹۸ به هزار و ۹۸۰ کلاس رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در خصوص مدرسه سازی گفت: در سال ۹۵ کل اعتبارات بابت ساخت و ساز مدرسه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

گوهری راد اضافه کرد: یکی از منابع درآمدی هنرستان ها هستند که از درآمد ۹.۵ میلیارد تومانی در سال ۹۵ به ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیدیم.

وی از افزایش سرانه دانش آموزی در استان خبرداد و گفت: در سال ۹۷ سرانه دانش آموزی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

گوهری راد در بخش دیگری از سخنان گفت: هرساله اوقات فراغت پایگاه های متعددی در سطح استان داشت که با توجه به شیوع کرونا هزار پایگاه مجازی امسال در استان ایجاد شد.

وی همچنین از تجاری سازی واحدهای آموزشی برای ایجاد درآمد پایدار خبرداد و افزود: ۱۲ واحد تجاری در علی آبادکتول هفته های گذشته افتتاح شده، همچنین هشت پروژه در آزادشهر و پروژه های دیگری در علی آبادکتول، کردکوی و گنبدکاووس خواهیم داشت.

کد خبر 4993754

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل آموزش و پرورش گلستان ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان عید سعید قربان شهرکرد قزوین ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا میلیارد تومان میلیون تومان گوهری راد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، طرح حافظان نور با حضور  یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستانهای کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی