Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:47:22 GMT

نقره هم گران شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۷۸۸

نقره هم گران شد

خبرگزاری ایسنا: چیراگ سث، مشاور شرکت متالز فوکوس در لندن در این باره گفت: واردات هند که بزرگترین مصرف کننده جهان است، در سال ۲۰۲۰ حداکثر ۵۰ درصد در مقایسه با ۶۰۰۰ تن در سال ۲۰۱۹ ممکن است کاهش پیدا کند. واردات این کشور در شش ماه نخست امسال تقریبا نیمی کاهش یافت و به ۱۷۳۵ تن رسید.

قیمت نقره در هند امسال بیش از ۶۰ درصد رشد کرده و همزمان با صعود چشمگیر قیمت طلا، افت ارزش دلار و ابهامات دنباله دار پیرامون وضعیت اقتصاد جهانی، به رکورد بالایی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت مذکور به همراه آسیب‌های اقتصادی ناشی از قرنطینه که باعث تعطیلی کسب و کار‌ها و بیکاری میلیون‌ها نفر شده، تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرده است.

به گفته هریش گالیپلی، مدیر کالا و ارز در شرکت بازرگانی مشتقات و کالا‌های هند، عوامل بنیادین نقره به دلیل تقاضای صنعتی پایین، ضعیف مانده است با این همه قیمت نقره، روند صعودی قیمت طلا را دنبال می‌کند و تقاضای سرمایه گذاری در مقطع فعلی عامل اصلی بالا رفتن بهای این فلز ارزشمند است.

تقاضا برای جواهرات نقره که بیش از یک سوم از کل مصرف را به خود اختصاص می‌دهد ممکن است ۲۵ درصد و مصرف نقره در ظروف ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. حدود دو سوم از تقاضای هند برای فلزات ارزشمند از سوی بخش‌های روستایی این کشور است که به دنبال حفظ دارایی در شرایط دشوار و در نبود زیرساخت بانکی خوب هستند.

به گفته مشاور متال فوکس، اگر به بازار در دوران پس از سال ۲۰۱۱ نگاه کنیم می‌بینیم که مصرف کنندگان روستایی به دلیل قیمت‌های بالا، قادر به خرید نقره نبودند. باید ببینیم این بار هم همین روند مشاهده می‌شود یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عمده واردات نقره هند از انگلیس، سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ است و در داخل این کشور، شرکت هندوستان زینک سالانه حدود ۶۰۰ تن نقره تولید می‌کند.

بهای هر اونس نقره در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۸۶ سنت معادل سه درصد سقوط کرد و در ۲۷ دلار و ۵۴ سنت بسته شد؛ با این حال برای کل هفته حدود ۱۳ درصد افزایش قیمت ثبت کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نقره گرانی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746321

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!