Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@23:06:12 GMT

واقعه‌ غدیر خم نیازی به استدلال و اثبات ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۲۷۹

واقعه‌ غدیر خم نیازی به استدلال و اثبات ندارد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این مراسم که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: صحبت در خصوص این عید بزرگ اسلام، از دو ناحیه مطلوب خواهد بو؛ یکی ترسیم صورت غدیر و دیگری تحلیل این جشن بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله اسلامی با تشریح واقعه‌ی غدیر خم تصریح کرد: در برخی از کتب برادران اهل سنت آمده است که 40 صحابی از یاران پیامبر واقعه‌ی غدیر خم را نقل کرده‌اند و این عدد در برخی دیگر از کتب 120 یا 150 صحابی عنوان شده است؛ بنابراین واقعه‌ی غدیر خم دیگر نیازی به استدلال و اثبات ندارد و یک واقعه‌ی مسلم بشری است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: غدیر از محرزات است که تردیدی به آن وارد نیست و نیازی به برهان و استدلال ندارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان گوشه‌ای از سجایای اخلاقی و رفتاری امیر المومنین علی (ع)، خاطرنشان کرد: چه کسی نیمه‌های شب به یاد این فقیر و آن فقیر در کوچه‌ها می‌افتد؟ این‌ها کار امامت و ولایت است. امیرالمومنین (ع) در آن روز منصوب می‌شود، اما غفلتی که من و امثال بنده مرتکب شده این است که غدیر را تنها در «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» خلاصه کرده‌ایم.

آیت الله اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، حاضران را به مطالعه‌ی خطبه‌ی غدیر دعوت و تصریح کرد: آن چیزی که یاس را در غدیر خم حاکم کرد، مهدویت بود. پیامبر در خطبه‌ی غدیر، چهار مرتبه از نام مبارک حضرت مهدی (عج) استفاده می‌کنند و معنای این حرف برای بشریت این است که امامت در روز عید غدیر خم از امیرالمومنین (ع) آغاز می‌شود و تا امام حسن عسگری (ع) ادامه می‌یابد و به یک معنا قطع می‌شود. اما شروع امامت مهدویت تا قیامِ قیامت است و یهود و نصارا به این دلیل مایوس شدند. لذا در غدیر خم فقط ولایت امیرالمومنین (ع) معرفی نشد، بلکه طبق بیان پیامبر اکرم (ص) ولایت مهمِ روز عید غدیر، ولایت امام زمان (عج) است.

وی در پایان، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را از دانشگاه‌های برجسته‌ی استان معرفی و خاطرنشان کرد: از همه‌ی شما عزیزان به خصوص حجت‌الاسلام والمسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه قدردانی می‌کنم و انتصاب ریاست این دانشگاه را نیز به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم منشا برکات تازه‌ای برای استان ما باشند.امیدوارم از شیوه‌ی امامت، ولایت و نگاه راهبردی حضرت علی (ع) در مدیریت خود استفاده کنم

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیرخم به مدیران، استادان و کارکنان این دانشگاه، گفت: از این که امروز در خدمت شما هستم بسیار خوشحالم و امیدوارم که از شیوه‌ی امامت، ولایت و نگاه راهبردی که حضرت علی (ع) داشتند در شیوه‌ی مدیریتی خود استفاده کنم تا بتوانیم لحظه‌ لحظه‌ی عمرمان، ره توشه‌ی ما برای آخرت باشد.

خانمحمدی اظهار کرد: در نگاه مدیریتی حضرت امیرالمومنین (ع) و نامه‌ای که به حضرت مالک اشتر دارند، محتوا و مصداق‌های آن را بیان می‌کنم. به عنوان مثال رویه‌ی زندگی شهید سردار سلیمانی است؛‌ هنگامی که بنده در خارج از کشور بودم، از سردار سلیمانی به عنوان 10 ژنرال برتر دنیا یاد می‌شد چرا که وقتی در میدان نبرد و صحنه‌های سخت حضور دارد، هیچ ترسی ندارد.

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم از این الگوها که نشات گرفته از تفهیم مقام امامت و ولایت است، نحوه مدیریت کردن را یاد بگیریم شاید اگر این نگاه‌ها وجود نداشته باشد، در بسیاری از مواقع حق ضعفا و فقرا پایمال شود. بعضی مواقع ممکن است مطالبی را بیان کنیم که نباید می‌گفتیم؛ اما اگر خود را تنظیم کنیم می‌رسیم بر یک فردی که رهبری شیعیان جهان را برعهده دارد و مرجع تقلید است، وقتی در کنار یک جنازه قرار می‌گیرد با تنی لرزان که شاید ناشی از غبطه باشد شهادت شرعی می‌دهد. امیدواریم که این شیوه برای من و همکاران بنده فراهم باشد و براساس حب و بغض، هیچکس در اولویت قرار نگیرد و کسی که با بنده اختلاف سلیقه دارد، در گوشه قرار نگیرد.

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: خیرمقدم ویژه دارم خدمت فردی که دُرست است عنوان نماینده محترم خبرگان رهبری را در کارنامه دارند، دُرست است که به عنوان یک عالم بزرگ با درجه مرجعیت بالا در استان تشریف دارند، اما ایشان هم به مصداقِ صحبتی که در خصوص درجه‌ی سرلشگری شهید سپهبد قاسم سلیمانی داشتم در مقابل مرام، منسک، رویه‌ای که دارند، کوچک است و حضرت آیت‌اله اسلامی را هم بنده از این منظر برکت می‌دانم برای استان؛ تواضع، خلوص و نگاه راهبری‌ای که ایشان به جایگاه مرجعیت، ولایت و رهبری دارند و وقتی که زندگی سراسر درخشان این عالم وارسته‌ی بزرگ را جستجو می‌کنیم مایه‌ی خیر و برکت هستند و به عنوان یک شاگرد کوچک امیدوارم که بیش از پیش برای استان منشا خیر و برکت باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم فرا رسیدن عید سعید غدیر را به حاضران، به خصوص سادات مجلس و آیت الله اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین زارعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تبریک گفته و از حضور تک تک عزیزان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قزوین در ادامه ضمن تبریک انتصاب خانمحمدی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افزود: با توجه به تجربیات ارزشمند علمی وی، امیدوارم آینده‌ی روشنی در انتظار این دانشگاه و جامعه‌ی علمی استان قزوین باشد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم حاضران با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد قزوین خانمحمدی مجلس خبرگان رهبری واقعه‌ غدیر خم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد قزوین خانمحمدی مجلس خبرگان رهبری واقعه غدیر خم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مجلس خبرگان رهبری عید غدیر ی استان واقعه ی غدیر خم ی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور مدارس سمای رودهن با حضور فریده دوکانه‌ای‌فرد، رئیس و اعضای هیئت رئیسه، رسول اسکندری معاون امور مدارس سمای استان تهران، حجت‌الاسلام محمد نصیری، راهبر فرهنگی امور مدارس سما استان تهران، علیرضا سرمدی مدیر اداری مدارس سمای استان تهران، مدیران و کارکنان سمای واحد رودهن در سالن کنفرانس پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار و معصومه باغبان به‌عنوان مدیرکل امور مدارس سمای رودهن معرفی و از تلاش‌های کوروش حنیفی قدردانی شد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران در این مراسم گفت: جابجایی در پست‌های اداری و مسئولیت‌های اجرایی موجب رشد و شکوفایی سازمان‌ها می‌شود و یک امر طبیعی است.

رسول اسکندری افزود: ما در کشور ۳ میلیون دانشجو داریم و از این تعداد یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند، اما در بخش دانش‌آموزی ۱۸ میلیون دانش‌آموز داریم که از این میزان ۱۵۰ هزار نفر در مدارس سما مشغول به تحصیلند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس سما علاوه بر رسالت آموزشی اگر خوب اداره شوند می‌توانند برای دانشگاه مفید باشند و توسعه مدارس سما توسعه دانشگاه را در پی دارد.

معاون امور مدارس سمای استان تهران افزود: مجموعه مدارس سما باید به نحوی اداره شوند که هنگام ثبت‌نام انتخاب اول خانواده‌ها باشند.

اسکندری با اشاره به رشد کمّی و کیفی مدارس و تعامل مثبت دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد: برقراری تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما از اهداف مهم دانشگاه است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با داشتن ۲۵ عضو هیئت علمی تمام‌وقت رشته علوم تربیتی دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای توسعه امور تربیتی دانش‌آموزان است.

به گزارش آنا، در این مراسم، کوروش حنیفی به‌عنوان رئیس اداره کارگزینی و رفاه کارکنان و ملیحه عبداللهی به‌عنوان رئیس اداره حقوق و دستمزد معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • قاطعیت نیروهای مسلح ایران در عملیات وعده صادق بر همگان اثبات شد
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی