Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:35:06 GMT

مرگ 2000 ماهی در تالاب میرعزیزی کوزران

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۴۳۸

مرگ 2000 ماهی در تالاب میرعزیزی کوزران

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از مرگ نزدیک به دو هزار قطعه ماهی در تالاب میرعزیزی کوزران خبر داد.

محمد حسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای گذشته گزارشی از تلفات آبزیان در تالاب روستای میرعزیزی کوزران داشتیم که نیروهای محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با بررسی که درخصوص علت تلفات این آبزیان داشتیم، مشخص شد کم آب شدن تالاب عامل اصلی مرگ و میر آنها بوده که این کم آب شدن از یک سو به دلیل کاهش بارندگی‌های امسال و از سوی دیگر به دلیل استفاده از پمپ‌های غیرمجاز کشاورزی برای برداشت آب از این تالاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: زمانی که نیروهای محیط زیست به محدوده تالاب رسیدند پمپ‌ها جمع شده بود، اما توانستیم چند مورد از آنها را شناسایی کنیم و پیگیری‌های قضایی نیز در این زمینه آغاز شده است.

فلاحتی تاکید کرد: از سوی دیگر از زمانی که روند کم آب شدن تالاب آغاز شده، برخی از مردم منطقه به جای اینکه محیط زیست را در جریان بگذارند به درون تالاب هجوم برده و اقدام به زنده‌گیری ماهی کردند که این موضوع نیز به گل آلود شدن آب تالاب و خفگی ماهی‌ها دامن زده است.

وی با بیان اینکه برآورد تعداد دقیق آبزیان تلفات شده در حال انجام است، یادآور شد: آنچه که پیش‌بینی کردیم تلفات نزدیک به دو هزار ماهی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با برخوردی که با پمپ های غیرمجاز انجام شد اکنون وضعیت آب تالاب مناسب است و دیگر گزارشی از مرگ و میر آبزیان نداریم. به علاوه نیروهای میحط زیست هر روز از وضعیت تالاب بازدید انجام می‌دهند.

به گفته فلاحتی، تالاب روستای میرعزیزی کوزران یک تالاب فصلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تالاب مرگ ماهی ها كرمانشاه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی به چرخه تولید برگشتند گفت: ۲۲ فقره پرونده اخذ تسهیلات بانکی به مدیریت سرمایه گذاری ارجاع شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، احمد بختیاری امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه امسال این مرکز اظهار داشت:  تولید حداقل 7 هزار و 500 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی از طریق گسترش پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره، قنوات، تلفیق آبزی‌پروری با گلخانه‌ها و افزایش تولید در واحد سطح با مکانیزاسیون در سال جدید پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید پنج میلیون و 650 هزار قطعه ماهیان زینتی و زالوی طبی در سال 1403 بیان کرد: همچنین تولید 25میلیون بچه ماهی قزل‌آلا در مراکز حد واسط، دستیابی به سرانه حدود 9 کیلوگرمی مصرف آبزیان و اجرای جشنواره‌ها و دوره‌های طبخ آبزیان و توسعه بازار آبزیان از دیگر برنامه‌های این واحد در سال جدید است.

بختیاری از آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با دیگر فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان خبر داد و افزود: این مهم همزمان با سراسر کشور و در راستای تحقق شعار سال با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره، افزایش بهره‌وری آب، افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و در آمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه دارد بیان کرد: در کشور 500هزار چاه کشاورزی و 65 هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون 11 هزار و 800 استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح 15 هزار استخر دیگر ماهی دار می‌شود.

بختیاری اعلام کرد: در همدان نیز حدود 15 هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد و طبق برآوردها حداقل دو هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کمتر از پنج درصد منابع آبی استان در زمینه تولید آبزیان به کار گرفته شده است عنوان کرد: سال گذشته در 65 واحد پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی حدود پنج میلیون و 250 هزار قطعه ماهی زینتی و زالوی طبی تولید شده است.

بختیاری با بیان اینکه در مجموع زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 380 شغل در این صنعت فراهم شده است اعلام کرد: از سوی دیگر سرانه مصرف آبزیان استان حدود 8.6کیلوگرم است به طوری که در راستای افزایش سرانه مصرف 11 جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌های استان با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید