Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:06:47 GMT

پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می‌‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۴۶۴

پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می‌‌دهد

‍‍‍‍‍‍

وزیر خارجه پاکستان که طی روزهای اخیر انتقاد تندی به سکوت سران آل سعود در قبال کشتار مسلمانان کشمیری داشت از پس دادن وام یک میلیارد دلاری عربستان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: احزاب اپوزیسیون که نسبت به سخنان ما در قبال عربستان و مردم کشمیر اعتراض دارند در اصل مساله کشمیر را به درستی متوجه نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشمیر موضوعی نیست که روی آن بازی سیاسی صورت بگیرد و احزاب اپوزیسیون این را باید به درستی درک کنند.

قریشی گفت: ما روابط خوبی با عربستان داریم ولی آنها باید درک کنند مساله کشمیر چه اندازه برای ما اهمیت دارد و وظیفه خود را نسبت به کشمیر انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ما وظیفه داشتیم موضوع کشمیر را در تمام سطوح رسمی و بین‌المللی مطرح کنیم و این کار را انجام دادیم البته توقع از سازمان همکاری اسلامی که ریاست آن را عربستان به عهده دارد بیش از اقدامات آن بود.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: اگر مسئولین دولت عربستان به خوبی درک می کردند که موضوع کشمیر چه اهمیتی دارد آن را جدی تر گرفته و جلسه‌ای را با حضور اعضای سازمان همکاری اسلامی برای بررسی مساله کشمیر برگزار می کردند.

قریشی که آشکارا از ناامید شدن خود نسبت به اقدام سعودی‌ها و احتمال تشکیل ائتلافی جدید برای حمایت از موضوع کشمیر سخن گفته بود، تاکید کرد: ما یک میلیارد دلار وام عربستان را پس خواهیم داد زیرا کاهش قیمت نفت باعث شده آنها به مشکل مالی برخورد کنند.

این در حالی است که از ماه گذشته ارائه نفت و مشتقات آن به صورت نسیه از طرف عربستان قطع شده است و دولت اسلام آباد در راستای توجیه آن اعلام کرد: قرارداد خرید نفت به صورت نسیه یک ساله بوده است.

دولت سعودی به دلیل داشتن منافع مشترک با هند حاضر نیست در مورد مساله کشمیر و وضعیت وخیم مسلمانان آن سخن بگوید.

بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیرهند باز هم پیشنهاد چین برای گفتگو پیرامون مساله کشمیر را رد کرد

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... ارسال کمک‌های انسان دوستانه مردم پاکستان به لبنان بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر کره جنوبی عرضه گاز طبیعی مایع به پاکستان را آغاز می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ارسال کمک‌های انسان دوستانه مردم پاکستان به لبنان بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر کره جنوبی عرضه گاز طبیعی مایع به پاکستان را آغاز می‌کند واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار "عربستان سعودی" اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند ۲ ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه / درخواست ارتش برای حفظ آرامش +فیلم و عکس ۳ واکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار ۴ اعتراض رسمی ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی تندر ۵ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۶ بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر ۷ لبنان| واکنش ارتش و دستگاه‌های امنیتی به اقدامات خشن برخی معترضان در بیروت ۸ فشار جریان غربگرا علیه دولت لبنان وارد فاز جدیدی شد / استعفای نمایندگان حزب کتائب از پارلمان لبنان مهمترین اخبار بین الملل ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه / درخواست ارتش برای حفظ آرامش +فیلم و عکس هزاران اسرائیلی در مخالفت با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند درخواست جهاد اسلامی از اسیران فلسطینی برای مقابله با اقدامات اشغالگران نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری مهمترین اخبار تسنیم ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه / درخواست ارتش برای حفظ آرامش +فیلم و عکس تلاش مجلس برای کاهش انحراف در بودجه‌ عمرانی/ جلوی انحراف در اعتبارات عمرانی را می‌گیرم تکلیف واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه این هفته مشخص می‌شود/ انتقاد از ناتوانی سازمان خصوصی‌سازی قالیباف:برگزاری کنکور ضروری است/نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت درخواست جهاد اسلامی از اسیران فلسطینی برای مقابله با اقدامات اشغالگران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان کشمیر اخبار عربستان سعودی اخبار پاکستان برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین ایران را در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴، و حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۲ مقصر دانست. این دادگاه، انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، موسوم به «آمیا» را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، ۸۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و این ساختمان فروریخت. در حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین نیز ۲۹ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه خود که روز سه‌شنبه منتشر شده، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا طراحان حمله به آمیا را بازداشت کند.

آرژانتین مدعی است که ایران نقشه بمب‌گذاری در ساختمان آمیا را طراحی و حزب‌الله لبنان آن را اجرا کرده است.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است رأی جدید دادگاه عالی آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

در بیانیه وزارت خارجه آرژانتین که به امضای وزارت امنیت این کشور نیز رسیده، آمده است که یکی از طراحان این انفجار، احمد وحیدی است که دادگستری آرژانتین به دنبال او است. در زمان بمب‌گذاری در ساختمان آمیا احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس ایران بود.

ایران قاطعانه هرگونه دخالت در انفجار ساختمان آمیا را رد کرده و حتی گاهی آن را به خود اسرائیل منتسب کرده است.

کد خبر 847020 برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • فیلم/ دیدار وزیر خارجه پاکستان با رئیسی در اسلام‌آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی