Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد:ذخایر آب در پشت سد‌های استان یک هزار و ۱۲۰ میلیون متر مکعب است، امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سد‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد.

جعفری افزود:متوسط بارندگی در آذربایجان‌غربی از ابتدای سال آبی ۹۹ و ۹۸ حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۰۱ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش و نسبت به متوسط دراز مدت ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد:متوسط بارش حوضه ارس از ابتدای سال آبی ۹۹ و ۹۸ حدود ۸.۳۱۶ میلی متر بوده که کاهش ۵.۸ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۹.۱۷ درصدی نسبت به متوسط دراز مدت داشته است.

این مسئول گفت:همچنین متوسط بارش حوضه دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی حدود ۲.۳۷۷ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته ۳.۲۷ درصد کاهش داشته است.

جعفری بیان کرد:متوسط بارش حوضه زاب نیز حدود ۵.۸۵۵ میلی متر بوده که کاهش ۸.۲۱ درصدی نسبت به سال قبل و افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به متوسط دراز مدت نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود:امسال در مجموع یک هزار و ۳۲۳ میلیون متر مکعب آب از سد‌های استان برای احیای دریاچه ارومیه، ۲۴۸ میلیون متر مکعب برای تأمین آب شرب و ۵۰۶ میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی رها‌سازی شده است.

انتهای پیام/ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سدهای آذربایجان غربی بارش برف و باران آب منطقه ای میلی متر بوده میلیون متر مکعب آذربایجان غربی درصدی نسبت نسبت به سال سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند

فرمانده پلیس راه کشور که برای بازدید از محور‌های ارتباطی حادثه خیز آذربایجان غربی به این استان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران تعداد فوتی‌های سفر‌های نوروز در کشور را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های کرمان، فارس، اصفهان و سیستان بلوچستان اتفاق افتاده است.

سردار حسن مومنی افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند که ۱۵ تا ۲۰ درصد این افراد معلول خواهند شد.

وی ۴۴ درصد علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی از دلایل اصلی عدم توجه به جلو می باشد.

وی همچنین ۳۰ درصد علت تصادفات را نیز سرعت غیر مجاز و به تبع آن واژگونی خودرو عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه کشور از سبقت غیر مجاز و‌ا نحراف به چپ به عنوان علت بیشترین تصادفات در آذربایجان غربی نام برد و گفت: این دو عامل ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سردار مومنی از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۲۲ درصدی تعداد فوتی‌ها در جاده‌های آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ ای در این استان، بازهم محورهای ارتباطی استان نیازمند ایمن سازی بیشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • بازدید حدود ۸۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی
  • مصدومیت ۷۸۵ نفر در حوادث ترافیکی طرح نوروزی در آذربایجان‌غربی
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • ۵۴۹ جانباخته در تصادفات جاده‌ای در ۱۴ روز اخیر
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • جان باختن بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفر‌های نوروزی
  • رفت و آمد حدود ۱۰۳ هزار مسافر نوروزی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها