Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:11:33 GMT

درسنامه «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۵۶۶

درسنامه «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» تدوین می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در راستای تدوین سند راهبردی آموزش مدیریت بحران در نظام سلامت و پیگیری وظایف حوزه آموزش در قانون مدیریت بحران کشور، برنامه ریزی جهت تدوین ارائه درس «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» در قالب دو واحد درسی اجباری برای کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل و شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و سوانح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در محل سازمان اورژانس کشور و با حضور دکتر کولیوند رئیس سازمان، نماینده سازمان پدافند غیرعامل و نمایندگان حوزه های مختلف وزارت بهداشت برگزار شد گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در راستای وظایف حوزه آموزش که در قانون مدیریت بحران تکلیف شده است، توسط دکتر امیر احمد اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی ارائه شد.

اخوان با اشاره به تشکیل شورای راهبری در معاونت آموزشی جهت تدوین سند راهبردی آموزش مدیریت بحران در نظام سلامت و پیگیری وظایف حوزه آموزش در قانون مدیریت بحران کشور افزود: برنامه ریزی جهت ارائه درس «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» در قالب دو واحد درسی اجباری برای کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی انجام شده است.

وی گفت: طراحی دوره های آموزش مهارتی مدیریت بحران در نظام سلامت، برنامه ریزی برای آموزش مدیران و کارکنان نظام سلامت با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع و موسسه عالی تربیت و توسعه مدیران نظام سلامت و تشکیل مرکز عملیات بحران معاونت ( DOC) از اهم اقدامات انجام شده در معاونت آموزشی است که با همکاری سازمان اورژانس کشور انجام شده و ادامه دارد.

کد خبر 4993347

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران حوادث بازنگری دروس دانشگاهی دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی آزمون دستیاری کنکور 99 وزارت علوم تحقیقات و فناوری توزیع کارت ورود به جلسه مدیریت بحران نظام سلامت انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آب گرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکارهای لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

کد خبر 6088612

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان