Web Analytics Made Easy - Statcounter

معما‌های منطقی برای افراد در هر سنی که باشند مناسب است، زیرا این نوع معما‌ها به ذهن ما فرصت می‌دهند تا کمی ورزش کند و از رخوت و کسالت در بیاید.

ما امروز در گزارش زیر چند معما برای محک زدن توانایی مغزی و آزمایش ذهن و توجه شما آماده کرده ایم. اگر پاسخ دادن به آن‌ها را برای خودتان سخت می‌بینید، در انتهای مطلب، می‌توانید جواب درست را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمای اول

کدام نماد باید جایگزین علامت سؤال شود؟ (گزینه‌های پاسخ در ردیف پایین در زمینه زرد قرار دارند.)

معمای دوم

چگونه می‌توانید این شکل را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید؟

معمای سوم

تاس اشتباه را پیدا کنید.

معمای چهارم

قیمت تخم مرغ چقدر است؟ (تخم مرغ و ترکیب مرغ روی هم ۱۰۸ سکه قیمت دارد. مرغ ۱۰۰ سکه گرانتر از تخم مرغ است. قیمت تخم مرغ چقدر است؟)

معمای پنجم

حرف A را در بین اعداد ۴ پیدا کنید.

معمای ششم

کدام عدد باید جایگزین علامت سؤال شود؟ (گزینه‌های پاسخ در ردیف پایین قرار دارند.)

معمای هفتم

باب اسفنجی را در میان مینیون‌ها پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

با جواب به سوالات این تست هوش یک چالش جدید را تجربه کنید! + پاسخ

پاسخ‌ها

پاسخ معمای اول:

جواب درست اولین شکل است. تمام ارقام داده شده اعدادی را نشان می‌دهند که تصاویر آینه آن‌ها ضمیمه شده است. اگر جوهره بازی‌های معمایی و پازل را درک کرده باشید، در محاسبه جمع ۱ و ۳ مشکلی نخواهید داشت.

پاسخ معمای دوم:

کار در اینجا خیلی سخت نیست. فقط نوع شکل است که کمی از حالت استاندارد خارج شده است.

پاسخ معمای سوم:

هیچ تاسی وجود ندارد که ۷ نقطه داشته باشد. اگر پیدایش نکردید، اینجاست. کافیست تصویر زیر را مشاهده کنید.

پاسخ معمای چهارم:

تخم مرغ ۴ سکه قیمت دارد و مرغ ۱۰۴ سکه.

پاسخ معمای پنجم:

در صورتی که حرف A را پیدا نکردید، پاسخ را در تصویر زیر مشاهده کنید.

پاسخ معمای ششم:

جواب صحیح ۱۰ است، زیرا اختلاف بین اعداد مجاور، یا یکی در میان، با هر عدد بعدی افزایش می‌یابد. تفاوت بین ۷ و ۵ عدد ۲ است؛ بین ۵ تا ۸ عدد ۳ و الی آخر؛ بنابراین، تفاوت بین ۳ و عدد بعدی باید ۷ باشد.

پاسخ معمای هفتم:

باب اسفنجی شلوار مکعبی در گوشه بالا و سمت راست ایستاده و به شما نگاه می‌کند.

منبع: روزیاتو

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پاسخ معمای تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار فرهنگی در کنار برخورد قانونی با مروجین بی‌عفتی جواب می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد نصیرالملک که همه روزه در این مکان برگزار می‌شود با بیان اینکه هر مسؤولی که در امور فرهنگی به وظایفش به درستی عمل نکرده باید پاسخگوی وضعیت فرهنگی کنونی باشد تاکید کرد: کسانی که به جریان کشف حجاب و ترویج بی‌عفتی دامن می‌زنند ستون پنجم دشمن هستند و در زمین دشمن قرار دارند.

وی از وضعیت فرهنگی و پوششی حاکم بر برخی اماکن گردشگری و مذهبی چون مسجد نصیرالملک انتقاد کرد و گفت: مدیران اوقاف و میراث فرهنگی استان و مسؤولان ذیربط کشوری باید در این خصوص پاسخگو باشند.

دشمن در نبرد ترکیبی فرهنگی اصل نظام را نشانه رفته است

آیت الله دژکام افزود: کار فرهنگی باید با عملکرد قانونی همراه باشد تا اثربخش باشد.

وی گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی به صورت مستقیم در فلسطین با حماس و مردم فلسطین می‌جنگد و بیش از ۳۲ هزار نفر بی‌گناه را می‌کشد ما نیز غیرمستقیم در جنگ ترکیبی و فرهنگی با دشمن قرار داریم که هدف اصلی این نبرد و تهاجم فرهنگی، فقط ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی نیست بلکه اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم بنده با محوریت سوره نور که سوره حجاب و عفاف است با هدف مبارزه با منکرات همانند سال قبل ادامه دارد که جا دارد از صدا و سیمای مرکز فارس تشکر کنم که نگذاشته صدای من در چهارچوب مسجد بماند و آن را فراگیر کرده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف و در عرصه فرهنگ هرچه کار فرهنگی انجام شود کم است گفت: کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی به نحوی است که اگر در کنار آن اصرار بر اجرای قوانین تعریف نشود، به تنهایی جواب نمی‌دهد و نباید به بهانه کار فرهنگی از اصرار بر اجرای قوانین شانه خالی کرد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف و مبارزه با منکرات، حکم خدا و پیغمبر است افزود: برای اجرای حکم خدا هر جا که لازم است باید برخورد قانونی انجام شود.

آیت الله دژکام ضمن تقدیر از قرارگاه حجاب و عفاف، در خصوص کسانی که در ماه مبارک رمضان و هنگام ورود به اماکن مقدس و مذهبی حرمت‌شکنی می‌کنند گفت: باید در این خصوص کار فرهنگی همراه با اجرای قانون انجام شود و هر مسئولی در امورات فرهنگی کوتاه آمد و به وظایفش به درستی عمل نکرد باید پاسخگو باشد.

مروجان بی‌عفتی ستون پنجم دشمن هستند

وی افزود: بنده در خصوص فتنه کشف حجاب نیز دو نکته را متذکر شدم؛ اول اینکه آنان که به جریان کشف حجاب و ترویج بی‌عفتی دامن می‌زنند ستون پنجم دشمن هستند.

امام جمعه شیراز افزود: این تهاجم فرهنگی نوعی جنگ ترکیبی و فرهنگی است که بر خلاف جنگ مستقیم غزه، نبردی غیرمستقیم است و در همین جنگ غزه، تمام جبهه کفر برای اینکه مقاومت جبهه اسلام را درهم بشکنند به میدان آمده‌اند و اینجا نیز به شکلی دیگر در پی ضربه به حکومت دینی ما هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: دشمن معتقد است اگر اصل قضیه یعنی رأس مقاومت، ایران نابود شود همه چیز تمام می‌شود و به همین خاطر دارند حاکمیت و نظام ما را به چالش می‌کشند و هدف‌گیری آنها اصل موجودیت نظام است و اسم آن را این شعارها گذاشته‌اند.

وی در ادامه گفت: در طول بیش از یک سالی که دشمن می‌خواست در داخل حاکمیت نظام اسلامی چالش ایجاد کند مقاومت، صبر و ایستادگی شما مردم به همراه حسن تدبیر رهبر معظم انقلاب کار را به جایی رساند که قضیه برعکس شد و ایشان در روز اول طوفان الاقصی در دانشکده افسری فرمودند اسرائیل شکست خورد و دیگر جرأت تکرار اقدامات گذشته را ندارد.

آیت الله دژکام افزود: امروز شورای امنیت سازمان ملل نیز روی این حرف صحه گذاشت که در برابر مقاومت فلسطین کاری نمی‌توانیم کنیم و جبهه مقاومت پیروز است.

وی در پایان از مردم مؤمن و متعهد شیراز بابت ایستادگی در برابر منکرات قدردانی کرد و گفت: این مساله نیز با ایستادگی مردم شیراز به نفع اسلام حل و فصل خواهد شد.

کد خبر 6064481

دیگر خبرها

  • وقتی توصیه‌های ژابی آلونسو به گریمالدو در تمرینات زیر 20 ثانیه جواب می‌دهد! / فیلم
  • کار فرهنگی در کنار برخورد قانونی با مروجین بی‌عفتی جواب می‌دهد
  • اگر فکر می‌کنید باهوش هستید جواب این مسئله ریاضی را پیدا کنید
  • فقط ۶۰ درصد افراد می توانند این سوال را حل کنند!
  • حذف ناباورانه نابغه تنیس جهان مقابل چشمان تایسون
  • معمای حضور ناگهانی حسینی به جای بیرانوند
  • سرگرمی نوروزی؛ عدد درست را به جای علامت سؤال قرار دهید؟ + پاسخ
  • درخواست تیم تهرانی از سازمان لیگ بی‌جواب ماند
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • معمای سخت کامران قاسم پور و حسن یزدانی؛ چرا باید یک نفر قربانی شود؟