Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم اکبری گفت: مستندنگاری و ثبت اطلاعات ۴ ایستگاه سیمین‌دشت، گدوک، مهاباد و فیروزکوه سال گذشته توسط نمایندگان یونسکو از این اثر مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه بیان کرد: در این مرحله نمایندگان یونسکو به بررسی میدانی و بازدید از ایستگاه‌ها و تاسیسات جنبی احداثی در زمان احداث این راه آهن در شمال شرقی تهران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مقدمات مستند نگاری آن از سال گذشته آغاز و اتمام آن نیز مشخص نیست گفت: با توجه به شرایط موجود ۲ تا سه سال مستند نگاری آن طول خواهد کشید.  

اکبری اضافه کرد: تشکیل، تکمیل و کارشناسی پرونده ثبت جهانی با همکاری وزارت میراث فرهنگی و  وزارت راه (حوزه حمل ونقل ریلی و بویژه راه آهن شمال) در حال انجام بوده که در بازدید از کارشناسان یونسکو ماموریت اتمام مراحل مستند نگاری به راه آهن شمال واگذار تا این نهاد از ابتدای تا انتهای مسیر به سوالات پاسخ بدهند.  

وی با ابراز امیدواری که در نشست آتی یونسکو در سال‌های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ میلادی این اثر در فهرست آثار تاریخی جهانی یونسکو قرار گیرد، اضافه کرد: ثبت این مسیر می‌تواند میراث صنعتی کشور را به‌خوبی معرفی کند چرا که آثار تاریخی تهران هر کدام قابلیت قرار گیری در فهرست جهانی را دارند.

به گفته رئیس میراث فرهنگی فیروزکوه، ثبت این آثار تاریخی می‌تواند زمینه حضور گردشگران خارجی و اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص را برای حفاظت بیشتر را فراهم کند.

کد خبر 538530 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی تهران استان تهران یونسکو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی تهران استان تهران یونسکو میراث فرهنگی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزکوه سفیدپوش شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سازمان هواشناسی برای مناطقی از کشور از جمله شهرستان فیروزکوه، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است. این هشدار‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • فیروزکوه سفیدپوش شد
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم