Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:51:35 GMT

پرورش ماهی در قفس چه مزایایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۹۶۶

پرورش ماهی در قفس چه مزایایی دارد؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری مزایای پرورش ماهی در قفس را مواردی نظیر استفاده بهینه از منابع آب، نیاز به فضای کم، پایین بودن هزینه‌های ثابت نسبت به سایر روش‌های متداول، پرورش در محیط طبیعی و نزدیکی طعم و مزه ماهی به ماهیان وحشی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۲ کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: این رقم در استان، کم‌تر از نرخ کشوری و 8.7 کیلوگرم است.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل را در استان، پیشتاز در تولید ماهی قزل‌آلا مطرح و تصریح کرد: بیش از یک دهه اخیر، چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ هزار تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شده است، اظهار کرد: قریب به ۲۰۰۰ تن ماهی نیز از سد کارون ۴ و از طریق پرورش در قفس برداشت شده است.

احمدی جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌ها (خوراک و بچه ماهی) و افزایش قیمت فروش عمده در مزرعه  پروش ماهی را فاکتور تعیین‌کننده میزان اولید ماهی عنوان و تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل تهدیدکننده، افزایش قیمت تمام‌شده ماهی است و قیمت فروش نزدیک به قیمت تمام شده است که این مسئله ممکن است سبب کاهش انگیزه پرورش‌دهندگان شود و اگر حمایت‌های مالی نباشد ممکن است میزان تولید و برداشت ماهی به رقمی کمتر از سال گذشته برسد.

معایب و مزایای پرورش ماهی در قفس

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری مزایای پرورش ماهی در قفس را مواردی نظیر استفاده بهینه از منابع آب، نیاز به فضای کم، پایین بودن هزینه‌های ثابت نسبت به سایر روش‌های متداول، پرورش در محیط طبیعی و نزدیکی طعم و مزه ماهی به ماهیان وحشی برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان فرار ماهیان پرورشی در زمان طوفان‌ها و آسیب قفس‌ها، ورود آلاینده‌های شیمیایی به منابع آبی پشت سد از جمله معایب این نوع پرورش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری پرورش ماهي سرانه مصرف ماهي چهارمحال و بختیاری پرورش ماهی در قفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

غلامعلی حیدری در بدو ورود به ناغان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از پایگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی

حضور در شورای اداری، افتتاح و بازدید از چند طرح از جمله برنامه‌های محوری استاندار در بخش ناغان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری