Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسر سابق اطلاعاتی عربستان که پیشتر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به تلاش برای ترورش در سال ۲۰۱۸ متهم کرده بود، پس از دریافت تهدیدهای جدیدی در محل اقامت خود در کانادا تحت مراقبت شدید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه "گلوب اند میل" کانادا نوشت، گزارشی از تلاش برای حمله دوباره به سعد الجبری، مسؤول سابق دستگاه اطلاعات عربستان که در یک مکان مخفی در منطقه تورنتو اقامت دارد، به دستگاه‌های امنیتی کانادا گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجبری به عنوان مشاور امنیتی محمد بن نایف که در سال ۲۰۱۷ محمد بن سلمان جایگزین او شد، مشغول به فعالیت بود.

این روزنامه کانادایی در ادامه نوشت که منبع اطلاعاتی اش که از پرونده مطلع است، جزئیات بیشتری از تهدید اخیر الجبری از سوی مزدوران عربستانی ارائه نکرد.

خالد الجبری، فرزند سعد الجبری در گفت‌وگوی ویژه خود با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» خاطرنشان کرد که پدرش دو هفته پیش در معرض تهدید قرار گرفته است.

در گزارش این روزنامه آمده است، الجبری تحت کنترل شدید نیروهایی از پلیس سلطنتی کانادا و نیز چند نگهبان شخصی است.

الجبری در شکایت قضایی که پنج‌شنبه به دادگاهی فدرال در واشنگتن ارائه کرد، بن سلمان را به اعزام یک تیم ترور به تبعیدگاه او در کانادا با هدف کشتن و تکه تکه کردن او به شیوه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی متهم کرد.

اسناد پرونده نشان می‌دهند که مرده الجبری خواسته شده زیرا او اطلاعات خوبی از فعالیت‌های بن سلمان دارد که می‌تواند به روابط مستحکم تقویت شده با واشنگتن ضربه بزند.

الجبری ژوئن ۲۰۱۷ زمانی که بن سلمان وولیعهد شد و محمد بن نایف در حبس خانگی قرار گرفت، خارج از عربستان بود.

در شکایت الجبری آمده است: مارس گذشته فرزندانم را به محل ناشناخته‌ای در عربستان منتقل کردم و از آن زمان خبری از آنها ندارم، به دلیل نگرانی از سرنوشتم در عربستان به کشورم باز نمی‌گردم و در کانادا که یکی از پسرانم زندگی می‌کند، اقامت دارم.

این شکایت به موجب "قانون حمایت از قربانیان شکنجه" علیه بن سلمان و ۱۲ تن دیگر که اسامی‌شان ذکر شده و ۱۱ شخصی که هویت‌شان مشخص نشده به اتهام تلاش برای قتل خارج از چارچوب دستگاه قضایی تنظیم و ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعد الجبری عربستان بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، افسر پیشین اطلاعاتی در نیروی دریایی آمریکا گفت: ایران اقداماتش را در قبال تحولات کنونی منطقه با دقت انتخاب می کند.

«اسکات ریتر» روز سه شنبه از ناظران بین المللی خواست در تحلیل تحولات کنونی خاورمیانه، فراتر از آنچه که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره حمله تنبیهی ایران طراحی می کنند، را ببینند.

بازرس پیشین تسلیحاتی سازمان ملل یاآور شد: تهران با این حمله موشکی توانست به دارایی های نظامی اسرائیل آسیب بزند و حمله ی موفقیت آمیزی را به اجرا بگذارد.

اسکات ریتر تاکید کرد که ایران در رویارویی با رژیم صهیونیستی چشم به آینده دارد و اقدام هایش را بسیار با دقت طراحی می کند تا در برابر این رژیم بازدارندگی ایجاد نماید.

ریتر پیشتر هم در واکنش به حمله تنبیهی کشورمان به اراضی اشغالی گفته بود: اسرائیل بی دفاع است. وی گفت ایران با حداقل هفت موشک مافوق صوت جدید خود به پایگاه هوایی نواتیم حمله کرد. اما حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد.

کد خبر 6080130

دیگر خبرها

  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • مقام سابق اطلاعاتی آمریکا: حمله ایران به اسرائیل موفق بود
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مقام سابق امنیتی ترکیه: خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد