Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@02:12:20 GMT

جزییات دیدار محسن هاشمی با قالیباف

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۱۴۳

جزییات دیدار محسن هاشمی با قالیباف

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محسن هاشمی در جریان دویست و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جزییات دیدار با رییس مجلس

گفت: جلسه یک ساعته بسیار خوبی بود و خدمت آقای قالیباف رسیدم و ضمن تبیرک به ایشان برای ریاست مجلس، در موارد مختلفی صحبت کردیم.

او ادامه داد: درخصوص انتخابات شوراها،‌فعالیت هایی که در مجلس برای برگزاری نحوه مجدد انتخابات شوراها مطرح است صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درخصوص طرح ها و لوایح موجود در مجلس مانند درآمد پایدار و مدیریت یکپارچه شهری صحبت کردیم.

هاشمی در ادامه گفت: همچنین مقداری درخصوص مسائل کشوری بحث شد و ارزش پول ملی، تورم رکودی و تورم توسعه ای از دیگر مواردی بود که درباره آن با آقای قالیباف صحبت شد. همچنین درخصوص شهرداری و مسائل و مشکلات شهر و نیاز حمایت از حمل و نقل عمومی در تهران و قوانین موجودی که داده شده است صحبت شد.

رئیس شورای شهر گفت: جلسه بسیار خوبی بود و درخصوص هماهنگی بین مجمع نمایندگان تهران و شورای تهران نیز صحبت شد تا جلسات برگزار شود تا هماهنگ با هم برای مسائل شهر اقدام شود.

پربیننده ترین سرانجام صدور پروانه ساخت پلاسکو جدید حرکت لاک‌پشتی قرارداد ساخت ۶۳۰واگن در چین واکنش معاون حناچی به اظهار نظر خلیل‌آبادی درباره سرسری پاسخ دادن شهرداری به تذکرات/ در حد وظایفمان پاسخ می‌دهیم انتقال انبار نفت موضوع جلسه مشترک وزارت نفت و شورای شهر محرومیت‌های اجتماعی در انتظار افرادی که پروتکل‌‌ها را رعایت نمی‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران محسن هاشمی رفسنجانی محمدباقر قالیباف انتخابات شوراها قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت صحبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.

به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».

در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است.

چرا قالیباف بازنده شد؟

قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.

در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.

در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.

اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس.

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع