Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@08:13:36 GMT

در ستایش لبخند مجید عقیلی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۳۵۰

در ستایش لبخند مجید عقیلی

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی گفت: مجید عقیلی بزرگ همه گرافیست‌های اصفهان و حق استادی برگردن تمام گرافیست‌ها دارد. برای صنف گرافیست ضایعه درگذشت ایشان ناگهانی و بزرگ بود. طراحی پوستر یک نوع ابراز ارادت و پاسداشت خدمت مجید عقیلی به فضای هنر و آموزش در بحث گرافیک است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به فاصله چند روز از درگذشت مجید عقیلی‌، طراح و گرافیست مطرح اصفهانی، مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی؛ آیه رویداد طراحی تحت عنوان "در ستایش لبخند او" برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عقیلی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی مجلسی در همین رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: مجید عقیلی بزرگ همه گرافیست‌های اصفهان و حق استادی برگردن تمام گرافیست‌ها دارد. برای این صنف ضایعه درگذشت ایشان ناگهانی و بزرگ بود. طراحی پوستر یک نوع ابراز ارادت و پاسداشت خدمت مجید عقیلی به فضای هنر و آموزش در بحث گرافیک است.

وی افزود: رسالت گرافیست‌ها طراحی پوستر است و برای زنده نگه داشتن یا مجید عقیلی در فضای هنری هنرمندان به وسیله طراحی پوستر یاد ایشان را زنده نگه دارند.

دبیر مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی؛ آیه تصریح کرد: آثار دریافتی از همه صنف‌ها مانند خوشنویس‌ها، نقاش‌ها، تایپ و گرافی و هر کسی که احساس ادای دین به مجید عقیلی داشته در این فراخوان شرکت کرده و محدودیتی وجود نداشته است. این آثار به صورت تکی در فضای مجازی منتشر تا به خوبی دیده شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران حضوری نداریم.

مجلسی خاطر نشان کرد: این فراخوان مسابقه نیست و برگزیده‌ای ندارد و فیلتری هم برای ارسال وجود ندارد که حتماً آثار استاندارد خاص داشته باشد و هر کس احساس ادای دین به مجید عقیلی داشته در فراخوان "در ستایش لبخند او" شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا، مجید عقیلی روز پنجم مردادماه سال جاری به دلیل سکته قلبی درگذشت. او متولد ۲۵ شهریور سال ۱۳۴۲ در اصفهان بود و نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان، هنرمندان و شاعران کشور در سال ۱۳۹۳ اخذ کرد. عقیلی تحصیلات خود در رشته نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان آغاز کرد و دوران کارشناسی را در دانشگاه هنر تهران گذراند. او مدیر گروه گرافیک دانشگاه سپهر نیز بود.

کد خبر 437493

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گرافیست فراخوان پوستر مجید عقیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طراحی پوستر گرافیست ها مجید عقیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در هفته بیست و چهارم میزبان تراکتور تبریز است و اعضای تیم در این مسابقه چشم انتظار حمایت هواداران‌شان و پر شدن ورزشگاه وطنی هستند.

محمد عباس‌زاده، کاپیتان نساجی در روزهای اخیر تلاش زیادی کرده که تیم را متحد کند و روحیه آنها را بالا بیاورد. او از تیم رسانه‌ای نساجی درخواست طراحی یک پوستر برای دعوت از تماشاگران را داشت و از بازیکنان خواست آن را در صفحه خود منتشر کنند.

روی این پوستر روی طرحی گرافیکی از سکوهای وطنی نوشته شده: "جایی برای ناامیدی نیست. چشم انتظار شماییم."

عباس‌زاده در بازی مقابل تیم اسبق خود، تراکتور، باتوجه به محرومیت محمدرضا آزادی به احتمال زیاد در ترکیب اصلی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • در ستایش سیتی: تیم هندبالی که با پا بازی می‌کند
  • در ستایش سیتی: تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس
  • بازگشت لبخند به صورت سرمربی پرسپولیس (عکس)
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • لبخند، لبخند و لبخند؛ شب دلچسب عثمان دمبله مقابل بارسلونا و هوادارانش / عکس
  • پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس