Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@07:02:51 GMT

2۱00 شغل در حوزه اصناف خراسان‌جنوبی ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۵۱۳

2۱00 شغل در حوزه اصناف خراسان‌جنوبی ایجاد شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با صدور ۸۳۹ فقره پروانه کسب صنفی در استان زمینه اشتغال برای دو هزار و ۱۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، الیاس جویبان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آیین‌نامه‌های اجرایی مواد ۱۲ و ۷۹ قانون نظام صنفی در خصوص صدور پروانه کسب صنفی، اظهار داشت: از این تعداد پروانه صادره ۴۰۲ فقره توزیعی، ۱۷۶ فقره تولیدی، ۱۳۳ فقره خدمات فنی و ۱۲۸ فقره خدماتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهرستان بیرجند با ۴۲۸ فقره، شهرستان قاینات با ۱۶۸ و شهرستان فردوس با ۸۹ فقره بیشترین و شهرستان های بشرویه، زیرکوه و طبس به ترتیب کمترین تعداد پروانه‌های کسب صادر شده را به خود اختصاص دادند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با صدور ۸۳۹ فقره پروانه کسب صنفی در استان زمینه اشتغال برای دو هزار و ۱۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

جویبان یادآور شد: در سال گذشته با صدور دو هزار و ۱۴۳ فقره پروانه کسب فعالیت در سطح استان، پنج هزار و ۳۵۷ نفر اشتغال مستقیم در حوزه اصناف استان ایجاد شد.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی اشتغال فرصت شغلی بیکاری پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور به چهارمحال و بختیاری رسید

فضل الله رحمتی مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت شش هزار و ۴۵۲ پروانه کسب الکترونیکی در سامانه ملی مجوز‌ها در جایگاه ششم کشور ایستاد.

وی افزود: هم اکنون ۴۵ هزار و ۴۵۵ کاسب استان دارای پروانه کسب کاغذی هستند که از این مجموع ۱۵ درصد با ثبت نام در سامانه ملی مجوز‌ها موفق به دریافت پروانه صنفی الکترونیکی شده اند.

رحمتی اضافه کرد: اصناف و سایر فعالان اقتصادی باید هرچه زودتر مجوز‌های کاغذی خود را الکترونیکی کنید.

بیشتر بخوانید

تعیین تکلیف ۱۸ هزار پروانه صنفی منقضی شده

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی اعم از صنفی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی؛ براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، مجوز‌های کاغذی خود را باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی کنند.

مدیرکل صمت استان افزود: از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی بدون مجوز محسوب می‌شود. 

رحمتی اظهار کرد: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir و با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار‌ها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور به چهارمحال و بختیاری رسید
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزها پیش از پایان دولت
  • نقش موثر اتاق‌های سه‌گانه در تسهیل صدور مجوزها