Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:39:30 GMT

کشف شیوه جدید برای رشد مجدد موها

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۵۱۵

کشف شیوه جدید برای رشد مجدد موها

نتایج بررسی‌های انجام شده روی حیوانات نشان داده است که نوعی میکرو RNA باعث رشد مجدد موها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً ریزش مو با افزایش سن ارتباط مستقیمی دارد؛ البته ممکن است دلایل دیگر آن تغییرات هورمونی و عوامل ژنتیکی و محیطی باشد. درمان‌های اصلی ریزش مو شامل مصرف داروهای ماینوکسیدیل و فیناستراید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این دو نوع دارو مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است، اما به اندازه کافی مؤثر نیست و باید به صورت مداوم از آن‌ها استفاده کرد؛ در نتیجه دانشمندان در حال کشف راه‌های جایگزین برای تحریک رشد مجدد مو هستند.

پیوند فولیکول مو روشی بسیار پرهزینه است؛ بنابراین تحقیقات اخیر بر تحریک سلول‌های فولیکول مو در آزمایشگاه متمرکز شده است. محققان این سلول‌ها را به صورت مستقیم در ناحیه‌ای از سر که مو ندارد، قرار دادند. نتایج مطالعات جدید نشان داد که برای مؤثر واقع شدن روش مذکور لازم است سلول‌های فولیکول مو در شرایط مناسب کاشته شوند. سلول‌های فولیکول مو برای فعال کردن فولیکول مو باید با سلول‌های دیگر ارتباط برقرار کنند؛ این ارتباط باید در یک محیط سه بعدی ایجاد شود.

پژوهشگران با انجام آزمایشی روی موش‌ها متوجه شدند که سلول‌های فولیکولی کاشته شده سه بعدی در مناطق بدون مو، مؤثرتر از روش کاشت سلولی دو بعدی عمل می‌کنند. ۹۰ درصد موهای موش‌هایی که با روش سه بعدی تحت درمان قرار گرفتند پس از ۱۵ روز بازیابی شدند. محققان به منظور بررسی این موضوع که سلول‌ها چگونه فرآیند رشد فولیکول را تنظیم می‌کنند، میکرو RNA ها را بررسی کردند؛ میکرو RNA ها مولکلوهایی هستند که به تنظیم نحوه ارتباطات توسط ژن‌ها کمک می‌کنند.

پژوهشگران میکروRNA های فولیکول‌های کاشته شده به روش دو بعدی و سه بعدی را بررسی کردند و دریافتند که فولیکول‌های کاشته شده به روش سه بعدی، ارتباط ژن را که نشانگر رشد مو است، تحریک می‌کند. همچنین آن‌ها این موضوع را نیز تأیید کردند که افزایش میکرو RNA ها، فعالیت فولیکول مو را افزایش می‌دهد، در حالی که مهار کردن آن باعث می‌شود فعالیت فولیکول متوقف شود. نتایج به دست آمده از این پژوهش می‌تواند زمینه را برای درمان‌های مؤثرتر رشد مجدد مو در آینده فراهم کند.

نتایج این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.

کد خبر 437787

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی ریزش مو درمان ريزش مو علت ريزش موها رشد مجدد مو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سلول های فولیکول رشد مجدد مو فولیکول مو میکرو RNA سه بعدی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول در فرآیند پیوند استخوان کاربرد دارد و می‌تواند با اکسیژن رسانی، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های استخوانی را تسریع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ذهنیت برنده؛ لب‌خوانی رونالدو پیش از زدن ضربه ایستگاهی: تو بهترین بازیکن تاریخ هستی!
  • علت ریزش موها چیست؟
  • بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود
  • بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ آموزش و پرورش قابل واگذاری به غیر نیست
  • چگونه در بهار مو های سالم‌تری داشته باشیم؟
  • هلند ۱۰۰۰۰۰ گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین اهدا کرد+ فیلم
  • (ویدئو) هلند ۱۰۰۰۰۰ گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین اهدا کرد