Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: نگذارید در شرایط کرونا و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور در گفتگو با جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری، نسبت به افزایش غیرقانونی تعرفه های جدید و محدود کردن بسته های اینترنت و حذف بسته های سه ماه و یک ساله توسط برخی اپراتورها، اعتراض کرد و خواستار بازگشت قیمت ها و بسته های اینترنتی به حالت قبلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوش آبادی افزود: هزینه بالای استفاده از اینترنت باتوجه با گره خوردن کسب و کار و حتی آموزش مردم به این بستر، جزو مسائل معیشتی و مهم برای جامعه است.

وی ادامه داد: تخلف اپراتورها در محدود کردن بسته ها و بالارفتن هزینه های مردم، چیزی نیست که قابل اغماض باشد.

عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه هر روز شاهد پیام های متعدد اعتراض آمیز از سوی مردم نسبت به افزایش قیمت اینترنت هستم ، وظیفه دارم نگرانی و‌دغدغه مردم و کاربران را به گوش شما برسانم.

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: نگذارید در شرایط کرونا و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و باتوجه به رویکرد ستاد ملی کرونا مبنی بر تقویت آموزش های مجازی و نیاز دانش آموزان به اینترنت باید هرچه سریعتر قیمت ها و بسته ها به حالت قبل بازگردد تا فشار مالی روی خانواده ها کمتر شود.

در این گفتگو جهرمی وزیر ارتباطات تاکید کرد: علاوه بر ارسال پرونده تخلفات اپراتورها به تعزیرات، در دولت پیرامون بالابردن سقف جریمه اپرتورها مصوبه ای داشتیم تا تنبیه‌هات، عبرت آموز باشد و اصرار بر این است که هزینه های اضافه ای که از مشترکین کم شده با پیگیری رگولاتری به مردم بازگردد.

وی افزود: پرونده تخلف اپراتورها پیگیری می شود و اجازه نمی دهیم  در شرایط کرونایی و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

وی گفت: طبق آمار بورس اپراتور همراه اول در یکسال گذشته ۳۶۰۰میلیارد تومان سود داشته و نمی شود به بهانه بالارفتن هزینه ها مردم را تحت فشار قرار داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر ارتباطات نوش آبادی بسته های اینترنت محدود کردن فضای مجازی بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد دوشنبه ۳ اردیبهشت در جلسه شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌های مشارکت مردم و جهش تولید و اقتصاد، فضای مجازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان افزود: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی اولین گام در ماموریت‌ها است و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه‌ شده است.

وی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌ها عضو با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضازی مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند. همچنین باید گفت؛ این عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت ریسک منطقی می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فن آورانه را در استان فراهم نماید.

گنابادی نژاد صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائرین داخلی و خارجی، گردشگری سلامت، جذب دانشجویان خارجی و... را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فن آوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عرصه اقتصاد فضای مجازی را یک «مزیت ناجی» معرفی کرد و ادامه داد: کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارد که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم عزیز از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به ۳ اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند. بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آن‌ها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن باید به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود. این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

وی افزود: کار مردم به خدمات فضای مجازی گره خورده هرچند خدمات رسانی به مردم از طریق سایت‌های اینترنتی و دفاتر خدمات رسان خوب و در عصر کنونی ضروری است و برخی نقص‌ها و ضعف‌ها از قبیل قطع بودن و نارسایی‌های مرتبط با نرم افزار و سخت افزار باید برای صیانت از حقوق و رضایت مندی مردم به عنوان یک اولویت مهم برنامه داشته باشیم و همواره پایداری سامانه‌های خدمت رسان پایش و ارزیابی شود.

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی
  • جرم‌انگاری قاچاق اسلحه در فضای مجازی در مجلس