Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام وزارت بهداشت، برنامه ریزی جهت تدوین ارائه درس «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» در قالب دو واحد درسی اجباری برای کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی در دست اقدام است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، در راستای تدوین سند راهبردی آموزش مدیریت بحران در نظام سلامت و پیگیری وظایف حوزه آموزش در قانون مدیریت بحران کشور، برنامه ریزی جهت تدوین ارائه درس «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» در قالب دو واحد درسی اجباری برای کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل و شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و سوانح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در محل سازمان اورژانس کشور و با حضور کولیوند رئیس سازمان، نماینده سازمان پدافند غیرعامل و نمایندگان حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت برگزار شد گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در راستای وظایف حوزه آموزش که در قانون مدیریت بحران تکلیف شده است، توسط امیر احمد اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی ارائه شد.

اخوان با اشاره به تشکیل شورای راهبری در معاونت آموزشی جهت تدوین سند راهبردی آموزش مدیریت بحران در نظام سلامت و پیگیری وظایف حوزه آموزش در قانون مدیریت بحران کشور افزود: برنامه ریزی جهت ارائه درس «آمادگی در مقابل حوادث و بلایا» در قالب دو واحد درسی اجباری برای کلیه رشته مقاطع علوم پزشکی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی دوره‌های آموزش مهارتی مدیریت بحران در نظام سلامت، برنامه ریزی برای آموزش مدیران و کارکنان نظام سلامت با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع و موسسه عالی تربیت و توسعه مدیران نظام سلامت و تشکیل مرکز عملیات بحران معاونت (DOC) از اهم اقدامات انجام شده در معاونت آموزشی است که با همکاری سازمان اورژانس کشور انجام شده و ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی مدیریت بحران وزارت بهداشت مدیریت بحران برنامه ریزی نظام سلامت علوم پزشکی واحد درسی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم در حوزه بهداشت برای مأموریت ویژه شب‌های قدر صورت پذیرفته است و  همه خادمان حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام آماده هستند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران مراکز ۵ گانه سطح شهر مشهد و همچنین روئسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های حوزه بهداشت در حرم مطهر رضوی، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیأت مذهبی و دیگر محل‌های برگزارکننده مراسم احیاء تأکید شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال شهر‌های کاشمر، خواف و رشتخوار جزو شبکه‌های مؤفق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حوزه بهداشت بود، بیان کرد: این شهر‌ها همچنین با مدیریت خود در بقاع متبرک،  امامزادگان سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و آرامگاه شهید مدرس، از حوادث ترافیکی پیشگیری و از مسمومیت‌های غذایی و  منواکسیدکربن، و بروز مشکل در زائران و مسافران نوروزی جلوگیری کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به استقرار تیم‌های بهداشتی در کمپ غدیر، زائر شهر رضوی، داخل و محدوده حرم مطهر رضوی و دیگر محل‌های پر جمعیت در اسکان و تردد نیز اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور حاجی آبادبه بندرعباس