Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:41:15 GMT

تولید گوشت در قزوین سالانه پنج درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۳۶۵۵

تولید گوشت در قزوین سالانه پنج درصد رشد دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت تولید گوشت سفید و همچنین تخم مرغ در استان سالانه بین ۲۰ تا ۱۵ درصد قابلیت افزایش دارد اما این رقم با توجه به وضعیت بازار و تقاضا تنظیم می شود.

مجید اسماعیلی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۹۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در استان قزوین به تولید برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: از این رقم حدود ۲۵ تا ۲۸ هزار تن به گوشت قرمز و سایر به گوشت سفید اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: هیچ گونه کمبودی به لحاظ تامین گوشت در استان وجود ندارد و تولیدات واحدهای دامی (دامداری ها و مرغداری ها) بیش از نیاز و تقاضای مصرف استان است به گونه ای که بخش زیادی از تولیدات آنها به دیگر استان ها عرضه می شود.

استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است. 
این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است. 

برچسب‌ها جهش تولید دام و طيور استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید دام و طيور استان قزوین جهش تولید دام و طيور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: یک واحد مرغداری متخلف که ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده را در تالاب انزلی تخلیه کرده بود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد. حمزه عشوری با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با دریافت اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب به موقع اقدام کردند. وی گفت: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت لاشه مرغ‌های مرده، از تالاب بین المللی انزلی سر درآورده بود.  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحا کردند.  عشوری تصریح کرد: هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • همنشینی فناوری با تیک‌تیک ساعت‌ها
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج