Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد که سه روز پس از آزادی ۴۰۰ زندانی باقیمانده طالبان، مذاکرات دولت و این گروه در قطر آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: لویه جرگه به آزادی زندانیان طالبان رای داده و این زندانیان آزاد می‌شوند و سه روز پس از رهایی آنان گفتگوی بین‌الافغانی در قطر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان گفت: ادعا‌هایی وجود دارد که تعدادی از ۴۰۰ زندانی طالبان در روز‌های عید یا پس از آن آزاد شده اند، تاکنون هیچ یک از این ۴۰۰ زندانی آزاد نشده و آن صرفا یک ادعا بود، اما ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان رها شده‌اند.

وی تاکید که ۴۰۰ زندانی همه طالبان افغانستانی هستند و جرم‌های آن‌ها با اعضای لویه جرگه مشورتی مطرح شده است.

عبدالله اضافه کرد که بعد از پایان لویه جرگه، تشکیلات شورای مصالحه ملی اعلام می‌شود. وی افزود: این تشکیلات قرار بود بعد از عید قربان اعلام شود، اما به خاطر برگزاری لویه جرگه به تعویق افتاد.

گفتنی است که لویه جرگه مشورتی صلح از روز جمعه (۱۷ اسد/ مرداد) در کابل آغاز به کار کرد و قرار است اختتامیه آن امروز برگزار شود.

بر اساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، دولت افغانستان باید ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کند و از این تعداد، تاکنون ۴۶۰۰ زندانی این گروه آزاد شده است. همچنین دولت افغانستان ۵۰۰ زندانی طالبان را خارج از لیست این گروه آزاد کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که بر مبنای قانون اساسی و قانون جزا، اختیار آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان را ندارد و در مورد سرنوشت آن‌ها لویه جرگه باید تصمیم بگیرد. به گفته دولت افغانستان، این زندانیان طالبان به ارتکاب جرایم سنگین متهم هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عبدالله عبدالله مذاکرات صلح افغانستان زندانی طالبان ۴۰۰ زندانی لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت