Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو اولین استان‌هایی بود که ایجاد فاصله گذاری اجتماعی را به وزارت اعلام کرد و استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان در اجرای محدودیت‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی حمایت‌های زیادی از ستاد مقابله کرونای استان انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تا اردیبهشت ماه با توجه به همکاری‌های خیلی خوبی که در سطح استان شکل گرفت کنترل خوبی بر بیماری صورت یافت و وضعیت سفید بود، ولی بعد از بازگشایی بازار‌ها و برداشتن محدودیت‌ها امید کاذبی در مردم ایجاد شد که فکر می‌کردند که بیماری کرونا ویروس به پایان رسیده است که موجب افزایش بیماری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی بدلیل شرایط ویژه از جمله همسایگی با چهار کشور و نیز وجود ۱۱ پایانه مرزی و همجواری با دو استان دارای وضعیت قرمز ، لازم بود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آقازاده اضافه کرد: اکنون در وضعیت هشدار بسر می‌بریم نباید خوش خیال باشیم و فکر کنیم که ویروس تمام شده لازم است موارد بهداشتی همچنان رعایت شود، مردم، مسئولان و کارمندان ادارات همچنان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

او در پایان گفت: در صورتیکه شهروندان استفاده از ماسک را جدی نگرفته و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند باید منتظر طغیان مجدد بیماری در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس فاصله گذاری هوشمند استفاده از ماسک وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟